Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جباری روز چهارشنبه در جلسه توجیهی راهکارهای پیشگیری و مقابله با فساد اداری با رویکرد آشنایی با مصادیق فساد اداری دستگاه‌های اجرایی استان کردستان اظهار داشت: آگاهی نداشتن برخی مدیران (حدود ۴۰ درصد) به قوانین و اعلام نکردن به موقع تخلفات اداری، از آفت‌های اصلی ارتقای نظام سلامت اداری است که برای مدیران هم ترک فعل و جرم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ارتقای نطام سلامت اداری مقوله‌ای بسیار مهم، علمی و کاربردی است، اضافه کرد: هر کدام از متصدیان ادارات و دستگاه‌های اجرایی نه فقط نماینده دولت، بلکه در مقیاسی بزرگتر نماینده حاکمیت هستند و خطراتی در راه خدمتگزاری، آنان را تهدید می‌کند که باید هوشیار بوده و از تعارف با کارکنان و غفلت از اعلام تخلف اجتناب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان بر لزوم شناختن و شناسایی آفت‌ها و آسیب‌های مدیریت توسط مدیران تاکید کرد و گفت: روسای ادارات و سازمان‌ها باید اشراف درستی بر سه مقوله ارتباط درون سازمانی، ارتباط با مردم و ارتباط با دیگر نهادها را داشته باشند تا در مدیریت از لحاظ سلامت اداری دچار مشکل نشوند.

جباری با بیان اینکه مدیران باید حدود اختیارات کارکنان را به خوبی بشناسد، یادآور شد: براساس بررسی‌های انجام شده، عمده سازمان‌هایی که فراوانی ارتکاب جرم در آنها بالا است، به عدم اعلام جرم زیرمجموعه توسط مدیران به دستگاه‌های قضایی و پایبند نبودن آنان به این مسئله مهم برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ادعای نفوذ توسط دیگران، سواستفاده افراد صاحب نفوذ و نفوذپذیری، سه خطر پیش روی مدیریت مدیران است، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد عدم اعلام جرم توسط مدیران به دستگاه‌های ذیربط، به روابط عاطفی و تصورات غلط در این رابطه برمی‌گردد که این روحیه باید کنار گذاشته شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان، اعلام جرم را نوعی پیشگیری نهفته از فساد اداری دانست و تاکید کرد: راهکار اصلی مقابله با فساد اداری بالا بردن روحیه نطارت گری و نظارت پذیری مدیران و کارکنان دستگاه‌ها است و این دو مقوله بهترین مکانیسم برای ارتقای نظام سلامت اداری است.

جباری با بیان اینکه اگر مدیران جرم اختلاس را در ادارات اعلام نکنند شریک جرم محسوب می‌شوند، افزود: کارمندان هم در صورت مشاهده جرم در حوزه کاری خود، موضوع را از طریق سلسله مراتب به اطلاع مقامات نظارتی برسانند.

برچسب‌ها سلامت کردستان دادستانی کل کشور دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت کردستان دادستانی کل کشور سلامت کردستان دادستانی کل کشور دولت اخبار کنکور سلامت اداری فساد اداری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران