Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه از محل اعتبارات صندوق ذخیره توسعه ملی، منابع خیلی خوبی در اختیار ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور قرار گرفته و طرح‌های خوبی در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرایی شده‌است اما سهم شهرستان گناوه در رده‌های آخر نسبت به دیگر مناطق استان بوشهر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: انتظار داریم در اختصاص سهمیه پروژه‌های منابع طبیعی به این شهرستان نگاه و توجه خاصی لحاظ شود.

فرماندارگناوه گفت: با توجه به اینکه پروژه سدخاکی آبخیزداری تاجملکی اجرایی و دچار آب بردگی در سیل امسال شد، مردم دائم از ما مطالبه‌گری می‌کنند که هرچه زودتر وضعیت آن مشخص شود.

وی افزود: باتوجه به احتمال بارندگی‌های آخرسال و فروردین سال آینده، تسریع در رفع ایراد و مشکلات و اصلاحاتی که در اجرای این پروژه نیاز است، ضرورت دارد.

مهرجو گفت: روستاهای چهارروستایی، چهارمحال، چهاربرج و مال محمود بخش ریگ از مناطق مهم بخش کشاورزی شهرستان است که آب آنان ازطریق چاه تامین می‌شود و نیاز به اجرای طرح‌های آبخیزداری دارند.

فرماندارگناوه بیان کرد: تشکیلات اداری منابع طبیعی شهرستان باتوجه به گستردگی فعالیت و حجم کاری جوابگو نیست و نیاز است یک بازنگری در زمینه نیرو و امکانات صورت گیرد و تقویت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه از مناطق بیابانی این استان است و طرح‌های خیلی خوبی در این بخش وجود دارد که نیاز به اعتبار استانی است.

غلامرضا  منتظری افزود: درکمیته برنامه‌ریزی ۴۵۰ میلیون تومان برای شهرستان گناوه مصوب شده که نسبت به نیازها  پایین است و از این مجموع  ۲۰۰ میلیون تومان موافقت نامه مبادله شده‌است.

وی اظهارکرد: در جلسه با نماینده حوزه انتخابیه  ۲۰۰ میلیون تومان برای مطالعه حوضه آبخیز چهارروستایی پیش بینی شده‌است.

منتظری گفت: با توجه به اینکه برای انجام مطالعه حوضه آبخیزداری، اعتباری از محل اعتبارات ملی اختصاص نیافته است، در اعتبارات استانی باید بهتر دیده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: برای مرمت و بازسازی دره تاجملکی گناوه ، طراحی توسط مشاور صورت گرفته و بنا داریم در اولین فرصت کار را شروع کنیم.

وی گفت: این پروژه هنوز تحویل موقت نشده‌است و باید پیمانکار و مشاور آن نسبت به اشکالاتی که بر این پروژه وارد است، پاسخگو باشند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری طرح های عمرانی غلامرضا مهرجو گناوه اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری صندوق توسعه ملی بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری طرح های عمرانی گناوه اعتبار اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی