Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - بررسی‌های شرکت آی.بی.ام نشان می‌دهد حملات سایبری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از زمان شیوع ویروس کرونا به بعد دوبرابر شده است.
بررسی‌های شرکت آی.بی.ام نشان می‌دهد حملات سایبری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از زمان شیوع ویروس کرونا به بعد دوبرابر شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس گزارش سالانه آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.ام در مورد تهدیدات اطلاعاتی سالانه فضای مجازی، در یک سال اخیر شاهد دو برابر شدن تهدیدات بدافزاری در اینترنت بوده‌ایم.

یافته‌های محققان آی بی ام نشان می‌دهد حملات سایبری به طور ویژه سازمان‌هایی را هدف گرفته‌اند که در مورد شناسایی و درمان ویروس کرونا تحقیق می‌کنند و به دنبال ابداع روش‌های درمانی و واکسن برای مقابله با آن هستند.

بیمارستان‌ها، شرکت‌های دارویی، مجموعه‌های خدمات پزشکی و شرکت‌های حوزه انرژی از جمله نهادهایی هستند که حملات سایبری به آنها به همین علت دو برابر شده است.

آی.بی.ام بر این باور است علت افزایش حملات به این سازمان‌ها آن است که آنها نمی‌توانند هیچ اختلالی در فعالیت‌های خود را به علت ضروری بودن مقابله سریع با ویروس کرونا تحمل کنند و لذا در صورت هک شدن، سرقت اطلاعات یا حملات باج افزاری به سرعت انعطاف نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند با باج دادن به هکرها به روند عادی فعالیت‌های خود بازگردند.

آی بی ام بر این باور است که حملات سایبری به مؤسسات پزشکی و درمانی و همین طور بخش انرژی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته و لذا باید هشیاری این سازمان‌ها برای مقابله با حملات مذکور افزایش یابد.

بعد از مجموعه‌های پزشکی و درمانی و بخش انرژی، خرده فروشی‌های آنلاین، شرکت‌های خدماتی حرفه‌ای، سازمان‌های دولتی، رسانه‌ها، بخش حمل و نقل و بخش آموزش در رتبه‌های بعدی جذابیت برای هکرها قرار دارند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: حمله سایبری ویروس کرونا هکر حملات سایبری بیمارستان ها ویروس کرونا سازمان ها آی بی ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت