Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:59:03 GMT

ارزش ۵ هزار میلیارد تومانی ایستگاههای آتش نشانی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۱۹۶۸

ارزش ۵ هزار میلیارد تومانی ایستگاههای آتش نشانی

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در آیین افتتاح ۳ ایستگاه و رونمایی از تجهیزات سازمان آتش نشانی با تاکید بر نیاز به افزایش تاب آوری شهرها در مقابل بحران‌ها و حوادث در سطوح مختلف گفت: تجارب جهانی نشان می‌دهد هر چقدر شهرها و کشورها در تقویت زیرساخت‌ها قوی‌تر باشند، در مواجه با بحران موفق ترند و خسارت‌ها را به حداقل می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی یکی از سازمان‌های تخصصی در زمان بروز حادثه است و هر چقدر قوی‌تر و کیفی‌تر باشد در هنگام حادثه با سرعت و کیفیت بیشتری مدیریت می‌کند.

صدراعظم نوری اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری، با رویکرد افزایش تاب آوری سعی کرده‌ایم تجهیزات سازمان‌ها بخصوص تجهیزات آتش نشانی را فراهم کند تا توان پاسخگویی و چابک سازی آن‌را بالا ببریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تخصیص بودجه در مکان یابی استقرار مقاوم سازی و بازسازی ساختمان‌ها اثرگذار باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به گزارش داوری درباره هزینه تجهیزات آتش نشانی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده شهر تهران با توجه به جغرافیا نیاز به ۱۴۵ ایستگاه آتش نشانی دارد که تاکنون ۱۰۳ ایستگاه بازسازی شده و تعدادی در دست ساخت و تعدادی قابل توجهی در دست بازسازی و بهسازی هستند.

وی افزود: در طی چند سال اخیر حدود ۱۳۰ میلیارد برای احداث و مقاوم سازی هزینه شده و باز هم هزینه خواهد شد.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه یکی از ابتکارات خوبی که در این دوره برای تامین اعتبارات به خوبی از آن استفاده شده این بود که از محل ردیف بودجه سازگاری فراهم شود، گفت: این ردیف مستقیماً قابل برداشت از سوی سازمان آتش نشانی است و برای تجهیزات و ساخت باشد.

به گفته وی از اوائل سال ۹۷ تاکنون این برداشت به کمک آتش نشانی در ساخت و تجهیز ایستگاه‌ها آمده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به تغییراتی که در تامین در بودجه سال جدید به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد که شهرداری به گونه‌ای عمل کند که سازمانی مثل آتش نشانی از این تغییرات آسیب نبیند و عوارض مستقیم استفاده شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که مدیریت شهری با سیاست شهر نفروشی کار می‌کند و از لحاظ درآمد و تامین منابع در فشار است اما برنامه ریزی کرده که نیازها را به صورت اصولی تامین کند.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌ها هر ایستگاه آتش نشانی که ساخته می‌شود چیزی حدود ۷ میلیارد هزینه ساخت و ۳۰ میلیارد هزینه تجهیز دارد، گفت: در طی چندین سال ۱۳۳ ایستگاه ساخته شده یعنی حدود ۵ هزار میلیارد برای ساخت این تجهیزات هزینه شده و بنابراین مدیریت شهر تهران آسان نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: نیروهای زن باید در سازمان آتش نشانی به کار گرفته شوند و در حال حاضر ۱۶ زن فعال شده‌اند و باید در حوزه‌های تخصصی هم به کار گرفته شوند.
 

کد خبر 5155358 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری آتش نشانی زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی سی سخت زلزله قوه قضاییه ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هوای سالم زمین لرزه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گردشگری نمایشگاه گردشگری تهران تصادفات رانندگی محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران رئیس کمیسیون سلامت سازمان آتش نشانی صدراعظم نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم

 سید محمد سجادی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۳:۱۱ آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۴ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۵  آتش نشان به محل آتش سوزی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: آتش سوزی از طبقه همکف ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیر‌های خروج را مسدود کرده بود.

وی ادامه داد: با سرعت عمل بالای آتش نشانان، آتش سوزی در لحظات اولیه مهار شد و یک کودک ۶ساله و یک خانم ۴۷ ساله که در طبقات گرفتار شده بودند از داخل ساختمان خارج شدند.

سجادی با بیان اینکه حادثه فوق خسارت جانی در پی نداشت گفت: علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران