Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر، بیان کرد: در ماه‌های دی، بهمن و همچنین هفته اول اسفند ماه مشخصا تعداد مبتلایان جوان و کودک افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم متاسفانه در تهران به دلیل کم شدن شدت محدودیت‌ها، در وسایل نقلیه عمومی، مراکز خرید، بازارهای مایحتاج خرید مثل میادین میوه و تره‌بار ازدحام و شلوغی را کامل می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی افزود: متاسفانه از الان تا آخرین روز اسفند هم درگیر دست فروشی و بازارهای غیررسمی در پیاده‌روها خواهیم بود که بسیار پرخطر است، همچنین مسئله مهم به باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها و به خصوص آرایشگاه‌های زنانه مربوط است که محل چرخش ویروس هستند.

وی بیان کرد: همه‌ی این موارد ریسک ابتلا در جامعه را بالا می‌برد و موضوع دیگر مربوط به پروازهایی است که در یک الی دو ماه اخیر از کشورهای دیگر در ایران نشستند که نمی‌دانیم خیلی روی آن بررسی می‌شود یا نه، ولی به هر حال سعی بر این است تا از مسافران تست گرفته شود و در صورت مثبت بودن تست، قرنطینه شوند.

توکلی ادامه داد: نکته‌ی دیگر این است که برای تردد در تهران به مناطق حاشیه شهر با وسیله‌ی نقلیه هیچ محدودیتی اعمال نشد و همه‌ی اینها و همچنین نزدیک شدن به سال جدید، باعث پیچیده شدن شرایط در تهران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید کماکان در رعایت پروتکل‌ها وفادار باشند، بیان کرد: ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی به دلیل شدت سرایت، جوانان را بیشتر درگیر کرده است که این یک عامل مخاطره آمیز برای مردم خواهد بود، اما در نظر داشته باشید که مدل حفاظتی و رعایت پروتکل‌ها در برابر ویروس جهش یافته با ویروس غیرجهش یافته تفاوت آن چنانی ندارد و قاعدتا احتیاط برای هر دو یکی است.

توکلی افزود: در شهر تهران میزان مراجعه‌های سرپایی طی دو ماه اخیر افزایش‌ داشت و همینطور بستری‌ها مختصر افزایشی پیدا کرد که روزانه ۳۰۰ مورد و تعداد بستری‌های تجمیعی در کل بیمارستان‌ها دو هزار نفر است.

وی در مورد گروه سنی افراد بستری در آی‌سی‌یوها گفت: رنج سنی افراد بستری پراکنده است، ولی کماکان بیشتر افراد ۶۰ سال به بالا هستند و البته حضور جوان‌ها در آی‌سی‌یو هم مختصری افزایش پیدا کرده است.

توکلی در پایان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ایام عید، افزود: شرایط در عید به نیمه‌ی دوم ماه بستگی دارد و اگر استان‌ها درگیری بیشتری داشته باشند، محدودیت‌ها برای آنها سختگیرانه‌تر خواهد شد.

کد خبر 587045 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران نوروز تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران نوروز تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه ای افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب پنج جنایت علیه ساکنان نوار غزه شد که در نتیجه این جنایات ۴۷ نفر شهید و ۶۱ نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه افزود: به این ترتیب از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند