Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:37:11 GMT

شهید شاخص ورزش مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۲۴۲۱

شهید شاخص ورزش مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| در جلسه کمیسیون تخصصی ستاد بزرگداشت هزار و دویست شهید ورزشکار مازندران که با حضور حجت‌الاسلام قلی‌پور، امام جمعه شهرستان بابلسر و استاد قشر بسیج جامعه ورزش استان، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ نوری مسؤول سازمان اقشاری سپاه کربلا، سرهنگ افشار مسؤول بسیج ورزشکاران، عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی مازندران و دیگر مسؤولان برگزار شد، شهید حسن فقیهی جویباری به‌عنوان شهید شاخص استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* افتخارات شهدا در شهرها مغفول نماند

حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه شهرستان بابلسر در این مراسم گفت: میراث‌دار شهدا هستیم و اینکه می‌گوییم، قهرمانان واقعی شهدا هستند کلیشه‌ای نیست و این جمله یک اصل در جامعه ماست.

استاد قشر بسیج ورزشکاران سپاه کربلای مازندران در ادامه افزود: شهدای ما و افتخارات آنان در شهرها مغفول نماند و باید با برنامه ریزی صحیح، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه بابلسر بیان کرد: همان‌گونه که یک ورزشکار تلاش زیادی می‌کند تا به مدال برسد، شهدای ما نیز از سیم خاردارهای نفس عبور کردند تا مدال شهادت را کسب کنند و نباید شهدای ما در شهرها و روستاها ناشناخته بمانند.

*شهدا الگوی واقعی ورزشکاران

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این مراسم، شهدا را الگوی واقعی ورزشکاران و پهلوانان دانستند و گفت: مسؤولیت خطیری بر گردن ماست و یاد شهدا بایستی همواره در جامعه زنده بماند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه تاکید کرد: از ظرفیت ۵۴ هیأت ورزشی استانی، ۸۰۰ هیأت ورزشی شهرستانی و ۱۳۰ سمن جوانان استان مازندران در جهت ترویج فرهنگ ایثار شهادت بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: ورزشکاران جزو گروه‌های مرجع و الگو برای جوانان هستند و باید به مسائل معنوی ورزشکاران توجه داشته باشیم و هر اندازه درباره استقرار فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم، قطعاً تاثیر خود را در جامعه خواهد داشت.

رنگرز گفت: در فضای فعلی، به شدت نیازمند باز مهندسی فرهنگی در ورزش هستیم و هیچ الگو و معیاری مناسب‌تر از شهدا برای ورزشکاران ما نیستند.

* شهدا جایگاه ویژه ای برای مردم دارند
سرهنگ نوری مسؤول سازمان بسیج اقشاری سپاه کربلای مازندران گفت: شهدا و کسانی که برای نظام و انقلاب از مهمترین چیز خود گذشتند جایگاه ویژه ای برای مردم دارند و نمونه آن مراسم استقبال و تشییع شهید مدافع امنیت، مصطفی نوروزی بود که مردم مازندران حضور گسترده ای در این مراسم داشتند.

وی افزود: با ۲۰ قشر بسیج که در سپاه تشکیل شده است، در پی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و تلاش می‌کنیم که وظیفه خود را در قبال شهدا به درستی انجام دهیم.

*شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ را بیشتر بشناسید

شهید حسن فقیهی، متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور است.

ایشان آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن نموده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیأت کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

این ورزشکار شهید، از همراهان و همرزمان سرداران شهیدی چون سردار بی‌سر شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبان‌علی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می‌شود و از افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام‌های علی و محمد فقیهی است.

به گزارش فارس؛ سرانجام این شهید بزرگوار در ۵ اسفند ماه ۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل و پس از ده سال بعنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پیکر مطهرش در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده می شود.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج ورزشکاران مازندران فرهنگ ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار استانها -

فرماندار همدان، مسلم مخفی در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: عمیقا به این موضوع اعتقاد داریم که ورزش برای سلامت جسمی و روحی و روانی تک تک افراد جامعه ضروری است.

وی افزود: در دولت سیزدهم توفیق داشتیم تا در موضوع آماده سازی زیرساختها، ساخت سالن‌های ورزشی و توجه به ورزش در بعد ورزش همگانی و قهرمانی به بهترین وجه ورود داشته باشیم.

مخفی با بیان اینکه در همدان زیرساختهای مناسب در حوزه ورزش فراهم بوده عنوان کرد: اکنون به مدت چند روز همدان با کیفیت و در سطح بالا میزبان مسابقات رشته ورزشی کاراته انتخابی تیم ملی بوده که در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

 

.

 

به گزارش تسنیم، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در حضور افسانه باقری نایب رییس بانوان فدراسیون مریم احمدی نایب رئیس بانوان هیات کاراته همدان، لیلا بهرامی سرمربی بزرگسالان و ستاره موسوی سرمربی رده سنی زیر 21 سال دختران برگزار شد.

 مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:

وزن 47- کیلوگرم:
1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 الی 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یکم الی 6 اردیبهشت در بخش بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا