Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:10:25 GMT

نه به خرید و فروش حیات وحش در استان یزد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۲۵۰۲

نه به خرید و فروش حیات وحش در استان یزد

ایسنا/یزد معاون فنی حفاظت محیط زیست یزد از ممنوعیت خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خبر داد.

«اعظم حبیبی پور» در این خصوص تصریح کرد: در آستانه سال نو، خرید و فروش حیوانات وحشی همچون انواع سمندرها به ویژه سمندر لرستانی، انواع لاک پشت ها، انواع مارها و آگاماها، آفتاب پرست و سایر خزندگان، گیاهان آبزی مانند سنبل آبی و غیره رونق پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و متخلفان مشمول پرداخت جزای نقدی و حبس خواهند شد.

معاون اداره کل محیط زیست استان افزود: گشت‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست برای کنترل بیشتر در این زمینه فعال شده و برخورد با متخلفان به صورت جدی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، حبیبی‌پور اظهار کرد: مردم طبیعت‌دوست استان یزد می‌توانند در صورت برخورد با فروش گونه ها جانوری وحشی مراتب را با شماره تلفن ۳۸۲۵۳۳۰۳ به اداره کل حفاظت محیط زیست یزد اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست فروش جانوران وحشی يزد سال نو حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی