Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@06:21:39 GMT

خبر وزیر از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۲۶۵۷

خبر وزیر از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا

خبرگزاری فارس: سعید نمکی ضمن وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی تبریک روز مرد و تسلیت به خانواده‌هایی که به دلیل بیماری کرونا در این ایام پدرشان را از دست داده‌اند اظهار داشت: طی یک سال گذشته تلاش کردم در اوج بی قراری آرام جلوی دوربین‌ها حاضر شوم و در اوج دل پریشانی خاطر هموطنان را مشوش نکنم و به مردم آرامش دهم تا همکاران سختکوش من احساس نکنند که فرمانده این مجموعه دچار روان پریشان و مشوش است، اما گاهی ترمز از دست می‌رود و باعث می‌شود جملات تندی بیان شود که این سخنان نیز به دلیل دلسوزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: روزهای سختی بر ما گذشت، تحریم‌ها، کمبود ارز و کم لطفی برخی افراد ما را در دام موج‌های کرونا انداخت به طوری که علی رغم دستور رییس جمهور برخی اقدامات با تاخیر انجام شد، من بارها عرض کردم پیش بینی من اسفند سخت است به دلیل اینکه پروتکل‌ها به درستی اجرا نشد و پیش بینی من درست از آب در آمد، نگران اسفند پر ماجرا بودم و من بارها عرض کردم بین عدم رعایت پروتکل‌ها و خیز بیماری و مرگ‌ومیر ارتباط وجود دارد.

نمکی افزود: یک ماه قبل با همکارانم صحبت کردم و عرض کردم اگر رعایت نشود با طوفانی از کرونا با نوع جهش‌یافته مواجه می‌شویم، من بارها عرض کردم ویروس‌ها پاسپورت لازم ندارند و این ویروس همانطور که از چین به قطب رسید در سراسر جهان خواهد چرخید.

نمکی با بیان اینکه اولین موارد کرونای جهش‌یافته در قزوین و البرز مشاهده شد گفت: با مدیریت خوب روند این بیماری در این مناطق مهار شد اما منشا بیماری در خوزستان ویروس جهش‌یافته است، مدت زمان افزایش ابتلا تا بستری در ویروس جهش‌یافته 72 ساعت است و شکل‌های خطرناک و گرفتاری سنگین ریوی در پی دارد.

وزیر بهداشت گفت: بارها گفته بودم که در این ایام رفتن به عتبات و زیارت عزیزان در کربلا و نجف ممکن است باعث خیز بیماری در استان‌های مرزی شود، در شادگان که اولین پایگاه آلودگی بود رعایت پروتکل‌ها به صفر رسیده بود و مراکز خرید شلوغ بود. مرزها با دستور رییس جمهور بسته شد اما روز گذشته بر خلاف دستور رییس جمهور یکی از مرزها باز بود این موضوع برای وزیر بهداشت دردناک است، وقتی وزیر بهداشت اعلام کند آب تهران آلوده است و مردم آب استفاده نکنند و مسوولان اعلام کنند که آب 48 ساعت دیگر قطع می‌شود این موضوع برای وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه نگران کننده است.

وی عنوان کرد: اگرچه گزارش ویروس جدید در تمام کشور داریم اما خیز بلند ایجاد نکرده است، از مردم تقاضا دارم پروتکل‌ها را رعایت کنند، برخی پروتکل‌ها را رعایت نکردند و آتش جدیدی برافروختند. برخی ماسک نمی‌زنند و با بی ادبی می‌گویند دلمان می‌خواهد ماسک نزنیم که جا دارد با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت: اگر فاصله گذاری رعایت نشود، دورهمی ادامه داشته باشد، اجلاس در سالن دربسته برگزار شود و مردم در مراکز خرید جمع شوند ما حریف مهار بیماری نخواهیم شد.

نمکی ادامه داد: خوشبختانه مرحله دوم واکسیناسیون برای گروه‌های آسیب پذیر از امروز آغاز شد و بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، پرسنل درمانی، نیورهای اورژانس و جانبازان شیمیایی و آسایگاه سالمندان و معلولین و تیم بهداشت از امروز آغاز خواهد شد و افرادی که در غسالخانه برای تطهیر اجساد کرونا فعال هستند را واکسینه می‌کنیم و در ادامه این زنجیره برای گروه‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

ادامه دارد/

 

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا گروه های آسیب پذیر سالمندان و معلولان غسالخانه ها وزیر بهداشت جهش یافته پروتکل ها عرض کردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد