Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماسک های تولیدی استان که با قیمت مصوب ۶ هزار ریالی به فروش می رسد سه لایه است.

وی افزود: برای رفاه حال مردم استان و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان‌تر آنان به ماسک، قیمت این کالای بهداشتی پایین تر از دیگر استان ها است و اکنون با همکاری تولید کنندگان قیمت این محصول را باز هم کاهش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ماسک چهار لایه در استان 

نماینده تولید کنندگان ماسک خراسان شمالی با بیان اینکه تولید ماسک چهار لایه در استان برای نخستین بار در کشور آغاز شده است گفت: هم اینک به صورت آزمایشی در استان این نوع ماسک تولید می شود که از هفته آینده تولید انبوه را خواهیم داشت.

جعفری افزود: ماسک چهار لایه تولیدی استان نیز با قیمت هشت هزار ریال به فروش خواهد رفت.

میزان تولید ماسک در استان بیش از نیاز منطقه است، در این استان روزانه ۴۰۰ هزار ماسک تولید می شود اما نیاز استان به این محصول روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد است.

استان خراسان شمالی در ابتدای شیوع کرونا، به شدت با کمبود اقلام بهداشتی بویژه ماسک، دستکش و الکل در تنگنا بود اما با حرکتی جهادی شاهد جهش در تولید این محصولات هستیم و اکنون بخشی از ماسک تولیدی استان به دیگر استانها ارسال می شود.

این استان ۸۶۳ هزار نفری که از ابتدای مردادماه رنگ قرمز شیوع کرونا به خود گرفته بود، پس از اعمال محدودیت های جدید در آذرماه، از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد و بنا بر اعلام مسوولان بهداشتی اکنون در وضعیت زرد و آبی قرار دارد.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا ماسک خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا ماسک بجنورد ویروس کرونا ماسک خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!