Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتایی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای تقویت و ترویج هنر در جامعه، گفت: به هر میزان که هنر در جامعه رواج یابد، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد حسین فتایی» امروز(6 اسفند) در مراسم تجلیل از برگزیدگان لرستانی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که با حضور معاون هنری و سینمایی و کارشناس موسیقی اداره کل، ریاست و اعضای هیئت‌امنای انجمن موسیقی استان، برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر، اظهار داشت: هنرمندان استان در طی یک سال گذشته به‌خوبی خود را با شرایط موجود وفق داده و علی‌رغم بروز مشکلات، محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده به دلیل شیوع ویروس کرونا، در فضای مجازی به خلق آثار هنری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جهت تقویت وترویج هنر در جامعه، افزود: هنر علاوه بر انتقال مفاهیم ماندگار، تاب‌آوری اجتماعی را نیز افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایط موجود کشور، ایجاد نشاط و امید در جامعه و همچنین ترغیب مردم به رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها از وظایف هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است.

فتایی همچنین به ظرفیت ویژه لرستان درزمینهٔ هنر موسیقی، گفت: حفظ مقام‌های قدیمی و رواج آیین‌ها و رسوم بومی موردقبول جامعه در قالب موسیقی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مدنظر هنرمندان این رشته قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: استان لرستان در حوزه آموزش موسیقی از استان‌های سرآمد و مطرح استان است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی موسیقی تاکنون نوجوانان و جوانان بسیاری در این عرصه معرفی شده اند، که  پس از طی مراحل مختلف و باپشتکار و تمرین و ممارست، می‌توانند به چهره‌های شاخص ملی و حتی بین‌المللی مبدل شوند.

استان لرستان در جشنواره ملی موسیقی جوان به خوبی درخشید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم در این با تأکید بر نقش ویژه پدر و مادر در سوق یافتن فرزندان به سمت هنر و موسیقی، گفت: لرستان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در شئون و جایگاه‌های مختلف خوش درخشید.

« فرید رحمتی» با اشاره به  حضور اساتیدی همچون علی‌اکبر شکارچی، رضا پرویز زاده و فرج علیپور در ترکیب هیئت‌داوران این جشنواره، افزود: با درخشش جوانان هنرمند لرستانی در این جشنواره بخشی از استعدادهای هنری جوانان لرستانی به نمایش درآمد.

وی اذعان داشت: شش تن از هنرمندان لرستانی شرکت‌کننده در این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های اول در بخش‌های مختلف شدند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی در این جلسه از هنرمندان ساکن خرم‌آباد تجلیل شده و آیین تجلیل از سایر هنرمندان در شهرستان‌های محل سکونتشان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه  با اهدای لوح و تندیس جشنواره از حسین حسنوند و شینا احمدی، دو تن از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.    

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جشنواره ملی موسیقی جوان هنرمندان هنر در جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابراهیم رستمخانی اظهار کرد: سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» در زنجان در دو بخش مذهبی و فرهنگی فراخوان داده است و از هنرمندان دعوت به عمل می‌آید که در این سوگواره شرکت کنند.

وی افزود: ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان و تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: تئاتر صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی (کودکان و بزرگسالان) از بخش‌های این جشنواره است و آثار علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا پانزدهم خرداد دریافت و تا بیست‌وپنجم خرداد بازبینی خواهد شد.

رستمخانی گفت: آغاز اجراها برای عموم از هفدهم تیر تا سوم مرداد و اجراهای داوری سوگواره نیز هفته سوم محرم خواهد بود.

کد خبر 751377

دیگر خبرها

  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود