Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:36:28 GMT

حاشیه‌نشینان چابهار برق‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۳۴۴۶

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به راه اندازی واحد بخار نیروگاه چابهار تا پایان خرداد ماه گفت: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از مناطق حاشیه‌ای چابهار، با هماهنگی‌های انجام شده توسط بنیاد علوی و هلدینگ برق و انرژی صبا طی ۳ تا ۴ ماه آینده، ساکنان این مناطق از نعمت روشنایی برق برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محسن امیری در حاشیه بازدید از نیروگاه چابهار با اشاره به روند پیشرفت احداث واحد بخار این نیروگاه اظهار کرد: به دنبال تصمیم بنیاد مستضعفان درخصوص توسعه و ارتقاء بهره وری نیروگاه چابهار، عملیات احداث واحد بخار این نیروگاه توسط شرکت مپنا آغاز شده و انشالله تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار وارد مدار می شود.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا اضافه کرد: در حال حاضر نیروگاه چابهار، کمتر از ۰.۵ درصد برق کشور را تامین می کند و با اضافه شدن بخش بخار این نیروگاه که ظرفیتی ۱۶۰ مگاواتی را دارا است، سهم تولید برق این نیروگاه در کشور، به حدود ۰.۷ درصد خواهد رسید.

وی گفت: خوشبختانه پیگیری های لازم برای تامین منابع مالی این نیروگاه از صندوق توسعه ملی انجام شده است و با اخذ مجوزهای لازم و مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی، تا حدودی از بار مشکلات مالی این پروژه کاسته شده است.

امیری در ادامه با بیان اینکه بنیاد مستضعفان آمادگی لازم برای آغاز عملیات اجرایی احداث فاز دوم این نیروگاه را دارد گفت: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از این نیروگاه، مکاتبه و رایزنی با شرکت برق منطقه ای استان انجام شد تا در صورت جوابگویی ظرفیت شبکه انتقال جنوب استان، احداث فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار نیز کلید بخورد.

وی با بیان اینکه فاز دوم این نیروگاه ظرفیتی معادل ۵۳۰ مگاوات دارد تاکید کرد: در صورتیکه نیاز به احداث این فاز در استان و کشور وجود داشته باشد، بنیاد مستضعفان آمادگی احداث فاز دوم این نیروگاه را دارد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اشاره به بازدید تیر ماه رئیس بنیاد مستضعفان از مناطق محروم حاشیه چابهار و دستور او برای برق رسانی به مناطق حاشیه ای چابهار که از نعمت برق محروم بودند اظهار کرد: خوشبختانه پس از این بازدید و درخواست شرکت برق منطقه ای، ۳۰۰ دستگاه ترانس توسط بنیاد علوی و با هماهنگی هلدینگ برق و انرژی صبا تهیه و به چابهار منتقل شد.
امیری خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری مسئولان استانی و بنیاد مستضعفان، و نصب تیرهای توزیع برق و ترانس ها، اهالی منطقه میرآباد از مناطق حاشیه ای چابهار طی ۳ تا ۴ ماه آینده، از نعمت روشنایی برق بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق هلدینگ برق و انرژی صبا نیروگاه چابهار بنیاد مستضعفان فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج