Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجید یزدان پناه» روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور که در سرسرای تدبیری سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، افزود: از این تعداد مدارس عشایری استان ۱۱۰ مدرسه کانکسی، ۳۱ مورد چادر، سه هنرستان کاردانش، یک مدرسه شبانه روزی و مابقی مدارس عشایری به صورت سازه ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: از ۴۴۰ مدرسه عشایری استان ۳۵۲ مدرسه ثابت و مابقی به دلیل زندگی کوچ روی دانش آموزان عشایر به صورت سیار؛ چادر و کانکس چرخدار است.

یزدان پناه با بیان اینکه اعتبار سرانه مدارس عشایری استان کرمانشاه ۷۷۰ میلیون تومان است، گفت: همزمان با سفر مدیرکل دفتر آموزش عشایری آموزش و پرورش کشور به استان ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز، تعمیر مدارس عشایری کرمانشاه اختصاص یافت.

او با بیان اینکه آموزش درسی در دورترین و صعب العبورترین مناطق استان جریان دارد و گفت: نباید اجازه دهیم حتی یک دانش آموز به دلیل شرایط زندگی اش از تحصیل جا بماند.

یزدان پناه با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش دیربازده است، یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش را در حوزه ابتدایی و پیش دبستانی اعلام کرد.

۱۵ هزار جلد کتاب در مناطق عشایری کرمانشاه توزیع شد

معاون آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از بازدید مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور از مناطق عشایری استان، گفت: در طول ۲ سال گذشته در راستای تحقق عدالت آموزشی برای تجهیز مدارس عشایری ۳۰ دستگاه لپ تاب، ۲۰ دستگاه رایانه، ۷۰ تخته چادر گروهی و انواع بسته های آموزشی درسی توزیع شد.

ناهید افضلی، با اشاره به کمبود امکانات مدارس عشایری نسبت به شهری گفت: در طول یک سال گذشته ۱۵ هزار جلد کتاب با کمک خیرین در راستای تقویت آموزش خواندن و نوشتن دانش آموزان عشایر توزیع شده ‌است.

وی همچنین از رتبه برتر دانش آموزان عشایری کرمانشاه در جشنواره غذا خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته ۳۶۰ دانش آموز عشایر استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

افضلی همچنین از افزایش ۲ هزار نفری تعداد دانش آموزان عشایری استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت تعداد مدارس عشایری استان از ۳۹۵ مدرسه به ۴۴۰ مدرسه رسیده است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از جذب ۲۷ هزار نوآموز پیش دبستانی در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ نوآموزان شهرستان قصرشیرین و ۹۶ درصد پیش دبستانی‌ها شهرستان سرپل ذهاب جذب شدند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، حدود ۳۵۰ دانش آموز در تمام مقطع های تحصیلی و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.  

برچسب‌ها زندگی عشایری مدارس کرمانشاه وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مدارس کرمانشاه زندگی عشایری مدارس کرمانشاه وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور دانش آموزان عشایر آموزش و پرورش عشایری استان مدارس عشایری مدارس عشایر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی انور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: امتحانات نهایی پایه متوسطه با پیگیری‌های صورت گرفته، در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخور پوله و سیدالشهدای چهار تخته برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون برگزار می‌شود.

رحیمی انور تصریح کرد: در گذشته، دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد باید کیلومترها راه سخت گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می‌کردند و برای ۱۲۰ دانش آموز در این چهار حوزه امتحانی، خطرات جاده‌ای وجود داشت و هزینه‌های زیادی برای طی کردن در مسیرهای سخت گذر به آنها تحمیل می‌شد.

کد خبر 6097087

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند