Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین  گفت: متقاضیان به سهولت می توانند با ثبت درخواست های خود در سامانه https://atba.mcls.gov.ir و مشخص کردن کاریابی مدنظر در شهرستان محل فعالیت برای انجام فرآیند صدور مجوز کار از طریق سامانه اقدام کنند.

او گفت: برون سپاری این خدمت برای اولین بار در استان قزوین انجام شده و هزینه های دولتی بابت صدور و تمدید پروانه همچون گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی افزود: برون سپاری کارت موقت کار مرتبط با پناهندگان جمعی افغانی و اتباع عراقی (آمایش ۱۵ و ۱۴) قبلا به دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی واگذار شده است.

مدیر کل تعاو، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: براساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده ۱۲۱ تا ۱۲۹ قانون کار آن را صادر می‌کند.

او اظهار کرد: جریمه اشتغال اتباع غیرقانونی پنج برابر حداقل دستمزد در یک روز تعیین شده است و اتباع خارجی موظف به دریافت پروانه کار برای اشتغال در مناطق مصوب و مجاز هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به مناطق مصوب در استان برای تردد اتباع خارجی، گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان های آبیک، بویین زهرا، تاکستان،آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع را دریافت کرده‌اند می‌توانند در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

48

کد خبر 1489784

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کار و رفاه اجتماعی اشتغال اتباع اتباع خارجی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهاجرین پیامک سامانه سهما را جدی گرفته و در اسرع وقت مواد درخواستی این پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است. از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا تاریخ 1403/02/14 کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد نمایید.عدم اقدام به منزله عدم حضور تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به شما تعلق نمی گیرد».

سامانه هوشمندی به نام اختصاری سهما برای ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در ایران ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند