Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تدابیر جایگزین و اصلاحی مورد نظر نظام قانون گذاری کشور راجع به اطفال و نوجوانان بزهکار باید از طرف قضات مورد لحاظ و اجرا قرار گیرد، گفت: عدم توجه جدی به این تحولات در عمل زیانبار است. خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست قضایی دادگستری کل استان کرمان ویژه قضات دادگاه اطفال و نوجوانان گفت: رویکردها، ابتکارات و نوآوری‌های سیاست جنایی راجع به اطفال و نوجوانان بزهکار خصوصا مسئولیت تدریجی و متناسب با رشد و شرایط جسمی و ذهنی آنان در دهه اخیر مثبت و دادرسی‌های اختصاصی و ویژه آنان خصوصا بهره گیری از مشاوران و کارشناسان تعلیم و تربیت گام‌های بلند وارزشمندی است که مقنن در راستای حقوق کودکان و نوجوانان برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: تدابیر جایگزین و اصلاحی مورد نظر نظام قانون گذاری کشور راجع به اطفال و نوجوانان بزهکار باید از طرف قضات مورد لحاظ و اجرا قرار گیرد؛ زیرا عدم توجه جدی به این تحولات در عمل زیانبار است.   بیشتر بخوانید: توجه ویژه دستگاه قضایی به حقوق اطفال وی تاکید کرد: قضات پرونده‌های مربوط به اطفال و نوجوانان بزهکار، به عنوان یک معلم باید در دادرسی به جنبه اصلاحی و تربیتی توجه لازم را داشته باشد و نقش آموزش پررنگ‌تر از نقش سرکوبگری باشد.

موحد در پایان اظهار کرد: در راستای تعلیم و تربیت و شکل گیری شخصیت اجتماعی اطفال باید دلسوزانه به این مسائل توجه و متناسب با شرایط آن‌ها برنامه ریزی کرد و اجازه نداد که سرنوشت یک کودک با یک تصمیم، تباه شود و در این رابطه قانون نیز در مقررات شکلی و ماهیتی وضعیت اطفال را متمایز می‌بیند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگاه اطفال سیاست جنایی دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه اطفال سیاست جنایی دادگستری کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی از سوی شعبه ۸ صادره دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است: چنان چه موکل آقای «بابک زنجانی» بتواند بدهی خود را پرداخت کند، مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل تهران و تایید ریاست قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به «۲۰ سال حبس» تقلیل یافت.

وکیل دادگستری افزود: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از گذراندن مدت حبس می گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان «آزادی مشروط» را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت صداقت و سخاوت در تصمیمات اقدامات و قول های دستگاه قضایی است اظهار داشت: برخلاف برخی از اظهار نظرها و ادعاها نهایتاً اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفته و احقاق گردید.

کوهپایه گفت: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش و همت و تمرکز بر این امر استوار بود که حقوق قانونی موکل و جامعه بر اساس سوگند وکالت مورد توجه قرار گرفته شود. پس از ۱۰ سال حضور و وکالت در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهد هستیم که «ان الله مع الصابرین».

وکیل دادگستری بیان کرد: نکته مهم اینکه این برگ ذرین در تاریخ قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گرفته شده است، مرهون عدالت خواهی، تدبیر، صلابت، اهتمام و ژرف اندیشی شخص قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا به امروز با نظارت، ارشاد و جلوگیری از کج روی و ارائه طریق، هم مانع از تضییع خون انسان و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد، یقیناً اجر این ثواب عظیم نزد پرودگار محفوظ است.

کد خبر 6093267

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند