Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عابدین داغمه چی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح چگونگی مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ۲ شهید گمنام در این شهرستان ، افزود : پیکر این شهیدان خوشنام ساعت ۹ صبح روز شنبه ۹ اسفند هنگام ورود به شهر چالوس به صورت محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با اعلام این که استقبال به صورت خودرویی است و از ورودی شهر چالوس مقابل هتل ملک انجام می شود ، گفت : پس از آن هم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت ، پیکر شهیدان در قالب کاروان خودرویی به حدود ۲۰ روستای بخش مرکزی شهرستان حرکت داده می شود تا هم مردم شهیدپرور بتوانند نسبت به آنها ادای احترام کنند و هم رایحه شهادت در فضای شهرستان پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ داغمه چی افزود : پس از آن هم مراسم وداع با پیکر این شهدا ساعت ۱۶ همان روز شنبه به صورت محدود و با حضور جمعی از دانش آموزان ، خانواده های معظم شهدا و بازنشستگان با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن چهار هزار نفره شهدای شهر چالوس برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس گفت : آئین تشییع هم روز یکشنبه دهم اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح از خیابان قدمگاه شهدا به سمت دانشگاه آزاد چالوس به صورت خودرویی برگزار و پیکر این شهیدان خوشنام در محوطه مرکزی دانشگاه به خاک سپرده می شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد سرپرست خانوار چالوسی همزمان با ورود پیکر شهیدان خوشنام به این شهرستان خبر داد و گفت که این مراسم با انتقال پیکر یکی از این شهیدان به مقابل زندان نوشهر در ساعت ۱۱ روز شنبه برگزار می شود.

این ۲ شهید گمنام یکی در سن ۱۷ سالگی در عملیات والفجر یک و دیگری نیز در سن بیست سالگی در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده‌اند.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس ۴۷۳ شهید مدفون هستند که از این تعداد ۱۱ شهید گمنام هستند.

مازندران از روز جمعه هشتم اسفند میزبان پیکر هشت شهید گمنام و ۲ شهید نامدار است. پیکر این شهیدان عصر جمعه به صورت خودرویی وارد مازندران می شود و در میدان جانبازان قائمشهر مورد استقبال مردمی قرار می گیرد.

طبق اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ، جمعه شب مراسم وداع جمعی با پیکر این شهیدان در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار می شود و سپس برای تشییع و خاکسپاری به شهرهای رامسر، چالوس، آمل ، بهشهر قائمشهر و محمود آباد منتقل می شود.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۲۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۳۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

برچسب‌ها نوشهر ساری چالوس پروتکلهای بهداشتی محمودآباد شهدای گمنام قائم شهر رامسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر ساری چالوس نوشهر ساری چالوس پروتکلهای بهداشتی محمودآباد شهدای گمنام قائم شهر رامسر اخبار کنکور شهید گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس