Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شهید حسن فقیه جویباری از سوی اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

شهید حسن فقیهی متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن کرده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

این ورزشکار شهید از همراهان و هم‌رزمان سرداران شهیدی، چون سردار بی سر شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبانعلی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می‌شود واز افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام‌های علی و محمد فقیهی می‌باشد.

سرانجام این شهید بزرگوار در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل شد و پس از ده سال به عنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پیکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.

سرهنگ افشار مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگو‌های برجسته و نمونه به آحاد جامعه بهدخصوص جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: جوانان و عموم مردم باید با الگوگیری از سیره و ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی این شهدا و انس بیشتر با آن‌ها سعی در الگوپذیری از آنان کنند.

او با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران از سال ۸۹ شهدای شاخص استان را از بین ۱۲۰۰ شهید ورزشکار معرفی می‌کند، افزود: سازمان بسیج ورزشکاران به طور رسمی با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری هیات‌های ورزشی استان هر ساله به معرفی شهدای شاخص می‌پردازد و امسال نیز شهید بزرگوار حسن فقیهی جویباری به عنوان شهید شاخص استان و شهید شاخص شهرستان جویبار انتخاب شدند.

او در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ علاوه بر تعیین و معرفی شهید شاخص استانی هر یک از کانون‌های بسیج ورزشکاران سراسر استان با همکاری ادارات ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی نسبت به معرفی شهید شاخص اقدام کردند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه کربلا مازندران ورزش و جوانان مازندران کشتی مازندران شهید شاخص سازمان بسیج ورزشکاران شهرستان جویبار شهید شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه بندرعباس ضمن دعوت همه مردم به رعایت تقوای الهی اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری کرد و اظهار داشت: شهید مطهری اندیشمندی گران‌عیار در جامعه اسلامی و انقلابی بود و نباید اجازه دهیم آثار این شهید بزرگوار در غربت بماند.

وی افزود: به جوانان توصیه می‌کنم که کتاب‌های نفیس شهید مطهری را مطالعه کنند و اجازه ندهند این آثار ارزشمند که در آن برای نیازهای جامعه نسخه پیچی شده است به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تقارن سالروز شهادت این استاد فرزانه با روز معلم را نشان از اهمیت معلمان دانست و تصریح کرد: نیاز امروز جامعه تربیتی ما معلمانی در تراز تمدن اسلامی است از این رو معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند.

عبادی‌زاده با بیان اینکه محوری‌ترین نقش در تحول بنیادین نظام آموزش پرورش برعهده معلمان است، گفت: مهم‌ترین رسالت پیغمبر اکرم رسالت معلمی و تعلیم بود و چه نیکو می‌سد به جای استفاده از عنوان آموزش و پرورش برای یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور از عنوان نظام تعلیم و تربیت استفاده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز کارگر و گریزی بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران؛ این قشر را قشری عزیز در جامعه خواند و ادامه داد: جامعه کارگری مفتخر است که ۱۴ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده از این رو نمی‌توان در هیچ بُعدی نقش آن‌ها در جامعه را انکار کرد.

وی کارگر را مخاطبان اصلی تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: افزایش رفاه کارگران یکی از موضوعات مورد تاکید است و چنانچه این مهم تحقق پیدا کنند نقش آن‌ها در رونق اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد و جهش تولید اتفاق می‌افتد

امام جمعه بندرعباس در پایان به فرارسیدن روز خلیج‌فارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بسیار استراتژیک است و باید همه ابعاد آن از اکوسیستم گرفته تا نامش پاس داشته شود.

کد خبر 6089195

دیگر خبرها

  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند