Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، دادگاه قانون اساسی کویت امروز(چهارشنبه) همه اعتراض های ارائه شده در خصوص سلامت انتخابات مجلس امت این کشور را که اخیرا برگزار شد، رد کرد.

دادگاه قانون اساسی در این خصوص، به سه اعتراض ارائه شده که در آنها خواستار ابطال نتایج انتخابات مجلس امت کویت شده بودند، رسیدگی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، در یکی از اعتراض ها درباره نقض اصل برابری بین حوزه های انتخاباتی از حیث تعداد رای دهندگان سخن به میان آمده بود.

در شانزدهمین دور از انتخابات پارلمانی کویت که در آذرماه سال جاری برگزار شد،  ۳۲۶ نفر برای ۵۰ کرسی پارلمان با یکدیگر به رقابت پرداختند. بر اساس آمار رسمی و نهایی اعلام‌شده از سوی کمیته برگزاری انتخابات بیش از ۶۰ درصد از ترکیب پارلمان در جریان این دور از انتخابات دستخوش تغییر شد. بدین‌ترتیب، تنها ۱۹ نفر از نمایندگان پیشین به پارلمان ابقاء شدند. در جریان انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ کویت ۳۱ چهره جدید وارد پارلمان شدند و از سوی دیگر، تمامی نامزدهای زن برای اولین بار از راه یافتن به پارلمان طی ۴ سال آتی بازماندند. افزون بر این، «مرزوق الغانم» رئیس سابق پارلمان کویت برای سومین بار در حوزه انتخاباتی دوم کویت بیشترین آرا انتخاباتی را کسب کرد

طبق قانون اساسی کویت، دوره زمانی پارلمان یا همان مجلس الامة کویت چهار سال میلادی از زمان برگزاری اولین نشست آن است و در طول شصت روز قبل از پایان آن دوره پارلمان جدید تشکیل می‌شود و اعضایی که دوره عضویت آنها به پایان می‌رسد، می‌توانند دوباره انتخاب شوند. دوره چهار ساله پارلمان جز در شرایط جنگی تمدید نمی‌شود و این تمدید نیز طبق قانون خواهد بود.

کد خبر 5155701

منبع: مهر

کلیدواژه: کویت مجلس امت کویت عراق ایالات متحده امریکا ایران برجام فلسطین روسیه جو بایدن سوریه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی افغانستان اتحادیه اروپا ناتو ویروس کرونا قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک از آمادگی کامل این شهرستان بر اجرای مرحله دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد مولایی‌قرا ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات این شهرستان با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات در شهرستان قائم‌شهر به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی، همچنین آماده‌سازی هرچه بهتر فرایند اجرایی تمام‌الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هیئت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: مطابق با مرحله اول انتخابات که به مردم قول دادیم، با تمام توان از آرای آن‌ها که امانت الهی است، صیانت می‌کنیم.

مولایی‌قرا با تاکید بر اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات توانستیم با مشارکت خوب مردم و هماهنگی همه ارکان شهرستان و عوامل انتخابات، یک انتخابات سالم را برگزار کنیم و شرمنده مردم نباشیم، اظهار داشت: در این مرحله تمام تلاش می‌شود تا از آرای ملت صیانت شود.

کد خبر 750047

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید