Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی در حاشیه نشستی که به منظور بررسی اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی در خصوص کووید ۱۹، کرونای انگلیسی و پشه آئدس با حضور محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، در جمع خبرنگاران از شناسایی ۹فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان پارسیان خبر داد و افزود: این افراد در قرنطینه هستند و در صورت عدم مراقبت و جدی نگرفتن پروتکل ها، زمینه برای انتشار وسیع این بیماری که بسیار خطرناک‌تر از کووید ۱۹ است، فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تردد برخی از شهروندان خوزستانی به پارسیان و قشم برای فعالیت های کاری در این مناطق، گفت: مبادی ورودی شهرستان پارسیان باید با دقت لازم مورد رصد و نظارت قرار بگیرد و تنها در صورت منفی بودن تست کرونا اجازه دارند وارد حوزه استحفاظی استان هرمزگان و محل فعالیت و کسب و کار خود شوند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی سایر مناطق استان، اظهار داشت: تجمعات انسانی مرکز خطر و انتشار ویروس است؛ لذا فرمانداران باید ترددها را طی تعطیلات آخر هفته با جدیت بیشتری مورد پایش و نظارت قرار دهند.

همتی با بیان اینکه پشه آئدس در بهمن ماه سال گذشته در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: این نوع پشه موجب انتقال بیماری خطرناک تب دانگی می شود که خوشبختانه با انجام بهسازی برخی مناطق و آموزش به مردم محلی و جستجوی خانه به خانه، گسترش این نوع پشه در منطقه کنترل شد اما طی بارندگی دی ماه در بندرکنگ پشه آئدس دوباره مشاهده شده است.

وی گفت: تخم این نوع پشه بسیار مقاوم است و حتی در خشکی نیز طی یک یا دو سال زنده می ماند و مناطق مرطوب، لاستیک های فرسوده و آب های راکد عمده ترین مناطق رشد این نوع پشه است.

استاندار هرمزگان، پیشگیری را مهمترین اقدام برای کاهش هزینه های بعدی گسترش این نوع پشه عنوان کرد و افزود: ملوانان و افرادی که با کشورهای همسایه مراودت دارند باید اقدامات پیشگیرانه را به‌ویژه در شناورها انجام دهند چرا که خطر فوت ناشی از تب دانگ بسیار بالاست.

همتی با بیان اینکه بندرلنگه، بندرکنگ و چارک به شدت تحت نظر علوم پزشکی است، تأکید کرد: شهرداری ها و بنادر باید نسبت به اصلاح و بهسازی مناطقی که مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان هاست و امکان گسترش پشه آئدس وجود دارد اقدام کنند و همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

استاندار هرمزگان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی خواست اقدامات لازم آموزشی را در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم در دستور کار قرار دهد و بر مشارکت دستگاه های اجرایی، اداره کل بنادر و دریانوردی، اتحادیه لنج داران، صنایع و اماکن نظامی به منظور بهسازی محیط هایی که امکان شیوع پشه آئدس و تب دانگ وجود دارد، تاکید کرد.

کد خبر 5155729

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان ویروس کرونا ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا شیراز زلزله سی سخت کرونای انگلیسی شهرستان کرج مشهد شهرکرد اردبیل گرگان دانشگاه علوم پزشکی نوع پشه پشه آئدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد