Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن مطلبی را در خصوص رایزنی های جنبش های «فتح» و «حماس» در خصوص انتخابات ملی فلسطین منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه عرب زبان در مطلب خود آورده است: مقامات جنبش های فتح و حماس همچنان به رایزنی های خود درباره انتخابات ملی فلسطین ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران فتح و حماس به دنبال حصول توافقاتی در امتداد با تفاهمات نشست قاهره هستند.

در ادامه گزارش این روزنامه عرب زبان آمده است: فتح و حماس همچنین خود را برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری آماده می کنند. درحال حاضر اعضای جنبش فتح در حال بررسی گزینه‌های مورد نظر خود جهت نامزد کردن آنها در انتخابات مجلس قانونگذاری هستند.

جنبش‌های فتح و حماس علیرغم برخی اختلاف‌نظرهایی که با یکدیگر دارند، تلاش‌ها برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری را کلید زده‌اند القدس العربی همچنین تأکید کرده است: این درحالی است که جنبش حماس نیز برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین کمیته هایی را تشکیل داده است که ریاست کمیته مرکزی آن را «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برعهده دارد.

این روزنامه چاپ لندن همچنین یادآور شده است: سلسله تحولات اخیر نشان از آن دارد که جنبش های فتح و حماس علیرغم برخی اختلاف نظرهایی که همچنان در خصوص برخی مسائل با یکدیگر دارند، تلاش های گسترده و البته فشرده خود برای مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری را کلید زده اند.

القدس العربی در ادامه گزارش خود در خصوص رایزنی های انتخاباتی فتح و حماس، آورده است: «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأیید کرده است که این جنبش خود را برای مشارکت در انتخابات ملی فلسطین آماده می سازد. نزال گفته است که حماس به همین منظور ۴ کمیته تشکیل داده و ریاست کمیته عالی برعهده هنیه است.

روزنامه مذکور همچنین به نقل از محمد نزال خاطرنشان کرده است: حماس اصرار دارد که یک توافق ملی فلسطینی میان گروه های مختلف شکل گیرد. ما به رایزنی های خود با جنبش فتح در خصوص انتخابات ملی ادامه می دهیم. در آینده نزدیک نیز دیدارهایی میان فتح و حماس برای مشورت های بیشتر، انجام خواهد شد.

این روزنامه در ادامه به تلاش مقامات فتح و حماس برای توافق بر سَر تشکیل دادگاه انتخابات اشاره کرده و نوشته است: دو طرف قصد دارند تا پیش از ماه مارس دادگاه انتخابات را تشکیل دهند. وظیفه دادگاه انتخابات رسیدگی به شکایت های شرکت کننده در انتخابات خواهد بود. بنابراین، اگر کسی به کمیته برگزاری انتخابات شکایت کند و رأی این کمیته نظر او را تأمین نکند، شاکی می‌تواند شکایت خود را در مرحله بعد به دادگاه انتخابات ارجاع دهد.

کد خبر 5155780 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین جنبش حماس جنبش فتح عراق ایالات متحده امریکا ایران برجام فلسطین روسیه عربستان سعودی جو بایدن سوریه رژیم صهیونیستی افغانستان ویروس کرونا اتحادیه اروپا داعش انتخابات مجلس قانونگذاری برای مشارکت در انتخابات دادگاه انتخابات انتخابات ملی ملی فلسطین فتح و حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه موضع واشنگتن را در قبال بازداشت‌های احتمالی توسط دادگاه کیفری بین‌المللی در اسرائیل ابراز و ادعا کرد که این دادگاه "صلاحیتی" در این خصوص ندارد.

این اظهارات در بحبوحه افزایش ابهامات مبنی بر اینکه دادگاه لاهه می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات اسرائیلی را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه صادر کند، بیان می‌شود.

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم]اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی]را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم]اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس