Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:42:16 GMT

توانایی تولید بیش از ظرفیت اسمی توسط فولادمبارکه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۶۹۱۵

توانایی تولید بیش از ظرفیت اسمی توسط فولادمبارکه

به گزارش وقت خبر , مقام معظم رهبری فرمودند که پروژه استراتژیک نفت گوره به جاسک استراتژیکترین پروژه دولت است؛ همچنین وزیر نفت نیز اعلام کرد به دلیل تحریمها این فولاد خاص به ایران فروخته نشد؛ اما  در سال ۹۷ و ۹۸ گروه مشترک کارشناسان رومانایی و شرکت نفت و فولاد مبارکه با کمک یکدیگر توانستیم این فولاد را تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون ۴۵۰ هزارتن از این نوع فولاد تولید و در اختیار فولاد اکسین، نصاب و لوله ساز قرار گرفته و هزار کیلومتر آن انجام شده است.

وی ادامه داد: اخیرا فولاد مبارکه اسلب ۳۰۰میلیمتری تولید کرده و در کمتر از ۴۸ ساعت شرکت نفت و وزارت نفت گفتند که برای انتقال نفت از کف دریا از این اسلب استفاده خواهند کرد.

عظیمیان گفت: اکنون این اسلب در فولاد اکسین نورد شده و در مراحل عقد قرارداد برای این پروژه قرار داریم.

مدیرعامل فولادمبارکه گفت: فولادمبارکه رسالتی قائل است که تمام نیاز صنایع را می‌تواند تامین کند.

وی افزود: امسال ۷۰۰ میلیون یورو ورق وارد کشور شده و اگر ما خود را به تکنولوژی جدید نرسانیم از دنیا و بازار عقب خواهیم ماند.

مدیرعامل فولادمبارکه گفت: همیشه در تابستان برق مجموعه قطع شده و در زمستان قطعی گاز داشتیم.  امسال نیز ۳۰۰هزارتن عدم تولید بخاطر قطعی برق و گاز داشتیم.

عظیمیان افزود: فولاد مبارکه جزو تنها پلنت‌هایی است که واحد گندله سازی ۵.۵میلیون تنی آن تا ۷میلیون تن را تولید می‌کند و بزرگترین تولید کننده فولاد اسفنجی است. شرکت فولادمبارکه همیشه بالاتر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که راهکاری به فولادمبارکه برای تامین نیاز مواد اولیه وجود ندارد در نتیجه به سراغ ایجاد واحد معاونت معدنی میرود.

عظیمیان تاکید کرد که با پروژه نورد گرم ۲ نیاز تمام صنایع تامین می شود.

وی افزود: خرید کنسانتره به صورت آزاد در فولادمبارکه مطرح بوده اما بر اساس سهیمه بندی ما بخش عمده ای از نیاز خود را دریافت کرده و کسری را از بازار خریداری می‌کنیم. اما اگر قرار باشد که قیمت به صورت کلی آزاد باشد با مشکل روبرو می‌شویم.

عظیمیان با اشاره به اینکه تفاوت کیفیت کنسانتره‌ها مشکل ساز است افزود: برای واردات کنسانتره نیز به این موضوع فکر کردیم که سهمیه فولاد هرمزگان را حذف کرده و به فولادمبارکه داده شود و برای آنها کنسانتره وارد کنیم اما دیدیم که توجیه اقتصادی ندارد.

به گفته وی، یکی از مشکلات به وجود آمده اختلاط است که معدنیها فولادساز شدند و اول مصرف خود را کنار گذاشته و سپس نیاز ما را برطرف می‌کنند.

وی افزود: حاشیه سود معدن ۲ برابر فولاد است اما بازهم معدنیها به سمت فولادساز شدن پیش رفتند. این حاشیه سود بر اساس سرمایه گذاری است که معدنیها در ابتدا انجام می‌شود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سرمایه گذاری فولادمبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است