Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا راحت‌دهمرده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت هزار و ۵۹۷ نوزاد پسر در ۱۱ ماه سالجاری از نام محمد و یک هزار و ۷۲۱ نوزاد دختر از نام فاطمه برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: نام‌های محمد، محمد عمر، امیر علی، محمد طاها و علی به ترتیب بیشترین نام گذاری برای پسران و نام های فاطمه، عایشه، حلما، سدنا و زینب بیشترین نام گذاری برای دخترها در سیستان و بلوچستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راحت‌دهمرده بیان کرد: علاقه‌مندی مردم این استان به معنویات و ابراز عشق به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام محمد و فاطمه در این استان، بالاترین فراوانی نام گذاری را داشته باشد.

مدیر کل ثبت‌ احوال سیستان و بلوچستان با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: یکهزار و ۷۱۸ نامگذاری در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ با نام مولای متقیان امام علی (ع) نام گذاری شده اند.

وی افزود: نام‌ها همواره دارای مفاهیم ساده و روانی برای برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند و بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد.

راحت دهمرده گفت: انتخاب نام نیک برای فرزندان از وظایف پدران و مادران است و تنوع نام‌های دخترانه و پسرانه می‌تواند برگرفته از الگوی‌های توصیفی، مذهبی، ملی باستانی و غیره باشد اما مهم این است که اسم انتخابی، یک اسم کامل، خوب، مناسب با جنسیت فرد مطابق با دین، آداب و سنن و اعتقادات جامعه باشد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان سازمان ثبت احوال كشور زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان سازمان ثبت احوال كشور زاهدان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان نام گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در جلسه شورای اداری توسعه را مفهومی مردم محور عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه