Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 944 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که 5 هزار 742 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 39 هزار و 470 مورد بوده است که 73 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 46 هزار و 414 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 147 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 767 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 162 نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو مورد از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

 امور اجتماعی بر طبق برنامه‌های کلان و زیر ساختی پیش می‌رود

 جانشین رئیس دانشگاه در امور اجتماعی با اشاره به وظایف امور اجتماعی در دانشگاه گفت: امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر طبق برنامه‌های کلان و زیر ساختی پیش می رود.

 مقتدا شعوری برنامه های زیرساختی را هماهنگی امور خیرین نام برد و افزود: در مورد خیرین برنامه‌های بزرگی انجام می شود؛ خیرینی که در شهر و استان وجود دارند که با کاهش موازی کاری در امور خیرین ضمن اینکه درمان محور هستند اجتماع محور هم باشند و حضور آنها در امر پیشگیری، خدمت رسانی و آگاهی بخشی تقویت شود.

وی افزود:  جشنواره آئین محبت از سال ۹۷ استانی برگزار شد و در سال گذشته نیز به صورت کشوری برگزار شد که پیشگامان آئین محبت از کل کشور حضور داشتند و دوره بعدی با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و نخبگان و عالمان در این برنامه به صورت مجازی حضور خواهند داشت.

 جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی کاهش آلام اجتماعی را وظیفه حوزه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: در این حضور خیرین در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت‌های غذایی همچنین  توزیع بسته‌های حمایتی بهداشتی اقداماتی انجام داده و می‌دهند و هماهنگ با مردم دانشگاه نیز با برنامه عملیاتی و افزایش تخت‌های بیمارستانی را در راستای ارتقای خدمات برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی موضوع مهم در امور اجتماعی را هدایت کمکهای مردمی در راستای سلامت مردم دانست و افزود:  همراهی با کمیته امداد و بهزیستی در راستای کاهش آلام اجتماعی که در این خصوص ۶۴ ساختمان با کمک کمیته امداد آماده و تحویل داده شد.

شعوری در ادامه فرهنگ سازی را از دیگر زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: در این شرایط بیماری کرونا ترویج سبک زندگی سالم و همچنین افزایش  سواد سلامت اجتماعی و روانی بسیار مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان ویروس کرونا بیمارستان بیماری بستری سرپایی امور اجتماعی پیگیری زیرساخت فرهنگ سازی امور اجتماعی استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی