Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت حداقل یک میلیارد دلار توسط کره جنوبی به ایران در مرحله اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با مذاکراتی که با سفیر محترم کره جنوبی داشتیم، اعلام و تاکید کردیم که در آنجا توافق شده است که چگونه از منابع خودمان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان تاکید کرد: کره‌ای‌ها با هرکسی که می‌خواهند مذاکره کنند، اما ما بحث‌های خودمان را داریم، منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد و اقدام حقوقی را داشته‌ایم و پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی وارد شده و این موضوع سرجای خودش هست. ولی خب خودشان درخواست دادند و صحبت کردند که پرداخت کنند. ما هم راهش را نشان دادیم و دستور پرداخت را هم صادر کردیم و هر موقع خواستند پرداخت می‌کنند. پرداخت هم نکنند ما پیگیری‌های خودمان را خوهیم داشت.

به گفته دکتر همتی ۷ میلیارد دلار ارز متعلق به بانک مرکزی در کره جنوبی است و قرار شد با پرداخت حداقل یک میلیارد دلار  مرحله اول پرداخت آغاز شود. 

وی در خصوص شرایط سایر کشورها نیز گفت: ما مذاکرات گسترده‌ای را با کشورهای عمان، عراق، کره جنوبی و ژاپن شروع کرده‌ایم و فضا خیلی بهتر شده است. به نظر من به تدریج این کار اتفاق خواهد افتاد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: میلیارد دلار بانک مرکزی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب‌شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.

وی افزود: طی امروز و فردا وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود، در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

سبزه‌زاری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمی دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 747572

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی