Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس منابع مستند تاریخی، نه تنها شیعیان، بلکه برادران اهل سنت هم در منابع خود ثبت کرده‌اند که امام علی (ع) طی رویدادی شگفت، داخل خانه خدا متولد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ولادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین‌ امام علی (ع) در مقدس‌ترین مکان عالم یعنی کعبه امری است که تنها متعلق به شیعه نیست و غیر‌شیعه هم آن را نقل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در منابع اهل تسنن از شخصی به نام یزید بن قعنب روایت شده است. در اینجا نقل اهل تسنن را روایت ‌می‌کنیم چراکه به‌قول شاعر: «خوش‌تر آن باشد که وصف دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران».

یزید بن قعنب ‌می‌گوید با گروهی از قریش در کنار کعبه بودیم که ناگهان فاطمه بنت اسد در حالی که درد زایمان داشت کنار کعبه آمد و خدا را به این خانه مقدس و بانی آن سوگند داد تا درد را بر او تسکین دهد. ناگهان در مقابل چشمان حیرت‌زده ما دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد داخل خانه کعبه شد و دیوار به هم آمد.

شگفت‌زده سراغ درب کعبه رفتیم و دیدیم بسته است. سراغ کلیددار کعبه فرستادیم. او آمد و قفلی که همیشه به‌راحتی گشوده‌ می‌شد هر‌چه کرد باز نشد. فهمیدیم در آن حکمتی نهفته است.

بعد از سه شبانه‌روز دیوار خانه کعبه از همانجا دوباره شکفته شد و فاطمه بنت اسد در حالی که نوزاد مطهر و مقدس خود را در آغوش گرفته بود بیرون آمد. دیوار کعبه مجددا به هم آمد و او خدا را سپاس گفت که به او توفیق داد نوزاد خودش را در مقدس‌ترین مکان به دنیا آورد.

شناخت گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع)/ رمز هم‌کفو بودن امام علی(ع) با حضرت زهرا(ع) چه بود؟جایگاه اجتماعی اهل بیت (ع) چگونه غصب شد؟آشنایی با مسئولیت مهمی که هیچ‌گاه سلب نمی‌شود

این فضیلت بزرگی است که برای هیچ‌یک از اولیاء بزرگ الهی حاصل نشده. اگرچه مخالفان و بی‌معرفتان به مقام عظیم امیر‌المومنین امام علی‌ (ع) که نتوانسته‌اند آن فضیلت بزرگ را انکار کنند، با جهل و تعصب کور گفته‌اند بنابر نقلی پیش از علی هم «حکیم بن حزام» یکی از سران مشرکین مکه در کعبه به دنیا آمده بود که این دروغی بیش نیست‌.

منابع:

کشف الیقین؛ علامه حلیالامالی؛ شیخ صدوقروضه الواعظین؛ فتال نیشابوریارشاد القلوب؛ حسن بن محمد دیلمی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل سنت ایران مداحان اهل بیت اهل سنت شیعیان امام علی ع خانه خدا کعبه اهل سنت ایران مداحان اهل بیت اهل سنت شیعیان امام علی ع کعبه امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی

بازدید 11 بخشی از صوت اظهارات شاپور بختیار آخرین نخست وزیر حکومت پهلوی در جلسه شورای امنیت در واپسین روزهای منتهی به انقلاب مورد توجه قرار گرفته که او در مورد شخصیت امام خمینی (ره) سخن می‌گوید. این بخش جالب از حرف‌های شاپور بختیار را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام