Web Analytics Made Easy - Statcounter

شام یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که می‌توانید با اصلاح عادات آن، سلامت خود را تضمین کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کنید

به گزارش برنا؛ کمبود آب بدن می‌تواند منجر به انواع پیامد‌های منفی شود: از سردرد گرفته تا یبوست، خستگی تا سنگ کلیه و موارد دیگر. کمبود آب در افزایش احتمال سکته مغزی و بروز اختلالات قلب و عروق و احتمال افزایش وزن و مشکلات هضم نیز نقش دارد؛ بنابراین سعی کنید پیش از خوردن شام حتما آب بنوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غذای خود را در ظروف پلاستیکی داخل مایکروفر می‌گذارید

اگر عادت دارید که غذای خود را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید یا آن را در ظروف پلاستیکی قرار دهید و سپس در مایکروفر می‌گذارید، بهتر است به این نکته توجه کنید که بدن خود را در معرض انواع مواد شیمیایی خطرناک می‌گذارید. دکتر راس هاوزر، استاد فیزیولوژی تولید مثل در دانشگاه هاروارد در این خصوص می‌گوید: «حتی اگر قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی خاص کم باشد، اما اگر در طول مدت طولانی به طور مکرر رخ دهد، ممکن است اثرات آن افزایش یابد، و منجر به نتایج نامطلوب سلامتی شود.»

 

شما غذا‌های آماده می‌خورید

شاید هرگز به دنبال نمکدان نباشید. اما اگر عادت دارید بیرون غذا بخورید یا غذا‌های آماده زیادی برای شام بخرید، احتمالاً بیش از حد سدیم مصرف می‌کنید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده می‌گوید، بیش از ۷۰ ٪ سدیم در رژیم غذایی از طریق خوردن غذا‌های بسته بندی شده و آماده حاصل می‌شود، نه از نمکی که هنگام پخت غذا یا غذا خوردن به غذا اضافه می‌شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشار خون، یکی از مهمترین عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

 

شام شما به ندرت شامل سبزیجات است

نگاهی به بشقاب شام امشب خود بیاندازید. چی میبینید؟ تحقیقات نشان می‌دهد اگر به حضور سبزیجات و میوه‌ها در بشقاب خود توجه نکنید، ممکن است در آینده شاهد مشکلات قلبی عروقی باشید. مطالعه ارائه شده در کنفرانس سالانه انجمن تغذیه آمریکا در سال ۲۰۱۹ داده‌های رژیم غذایی ۱۱۳ کشور را در کنار تحقیقات در مورد علل مرگ تجزیه و تحلیل کرد، در این پژوهش محققان دریافتند که هر ساله تقریباً از هر ۷ نفر ۱ نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری قلبی و سکته مغزی ناشی از نخوردن میوه کافی و حدود ۱ نفر از هر ۱۲ نفر به دلیل مصرف نکردن مقدار کافی سبزیجات در اثر بیماری‌های قلبی عروقی می‌میرند. وقتی بشقاب خود را با میوه‌ها و سبزیجات پر می‌کنید، مواد مناسب برای شما مانند گوشت‌های قرمز و نشاسته‌های کم فیبر از آن خارج می‌شوند. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند هر روز ۴ وعده میوه و ۵ وعده سبزیجات بخورید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدن سلامت شب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • شکست پرسپولیس قهرمانی لیگ را تضمین کرد/ سزای بازی دفاعی حذف شدن است/ نباید در غیاب بیرانوند سراغ پنالتی می‌رفتیم
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی