Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@17:51:16 GMT

همه چیز در مورد سلامت جسمی و جنسی مردان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۸۷۴۹

همه چیز در مورد سلامت جسمی و جنسی مردان

حسین حسینی شریفی گفت: باید توجه داشت که مردان نیاز به این دارند که اهمیت به سلامت آن ها داده شود زیرا به مراتب کم تر از زنان به دکتر برای پایش سلامت خود مراجعه می کنند.

به گزارش برنا؛ آن چه که در جامعه ما به وضوح دیده می شود و تقریبا جو غالب بر کشور است، این است که بسیاری از مردان حتی می دانند که مشکل قلبی و یا سایر بیماری ها را دارند و امکان سکته در آنان بالا رفته اما به سلامت خود اهمیتی نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این است که همواره خود را درگیر گرفتاری های زندگی می بینند و آگاهی لازم را ندارند. هفته ای که گذشت، هفته سلامت مردان نام داشت تا حداقل در آن آگاهی مردان جامعه ارتقا پیدا کند و کم تر در آینده مورد آسیب قرار گیرد.

حسین حسینی شریفی، متخصص اورولوژی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: معین کردن یک هفته تحت عنوان هفته سلامت مردان، فرصتی برای توجه به سلامت مردان و مشخص شدن علت اهمیت آن است. در میان بانوان برای ارتقا سلامتشان فرهنگ سازی انجام شده است و غالبا می دانند برای سرطان ها و بیماری هایی که در معرض خطر آن قرار دارند، چه باید کرد اما مردان از این آگاهی برخوردار نیستند.

او افزود: زنان به ماموگرافی، راه های بررسی تشخیص سرطان دهانه رحم و سرطان سینه نسبتا آگاه هستند اما آقایان کم تر به این حوزه ها توجه می کنند. از چند سال قبل راه هایی برای تشخیص سریع تر سرطان پروستات یافت شد و با تست های جدید PSA انقلابی در تشخیص آن بوجود آمد.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد: این آگاهی بخشیt زمینه ای ایجاد می کند تا مردان که سابقه خانوادگی و یا زمینه این بیماری را دارند بتوانند با مراجعه و انجام آزمایش زودتر به این بیماری پی برده تا روند در مان بیماری نیز سریع تر آغاز شود.

حسینی شریفی ادامه داد: در مورد بعضی بیماری ها که علائم اولیه آن ها مرموز است نیز می توان با ایجاد آگاهی اقدامات موثرتری انجام داد. افراد بالای 40 سال که هر نوع دخانیاتی مصرف می کنند، اگر در ادرار خود خون مشاهده می کنند باید آن را جدی بگیرد زیرا یکی از علائم سرطان های مثانه و دستگاه های ادراری خون ریزی از آن طریق است.

او افزود: شخص پس از اولین مشاهده ممکن است مدتی مجددا خود در ادرار خود مشاهده نکند و شاید حتی پس از 3 ماه مجددا خون در ادرار خود مشاهده کند. در این فاصله تومور می تواند رشد زیادی کند. بنابراین مشاهده هرگونه تغییر در ادرار، باید از سوی مردان مورد رسیدگی قرار گیرد.

این پزشک متخصص تصریح کرد: در سن بلوغ و نوجوانی یک بیماری تحت عنوان پیچش بیضه یا همان تورشن بعضا مشاهده می شود و سیر سریعی دارد و بیمار ممکن است ظرف مدت چند ساعت خون رسانی به بیضه او متوقف شود و اگر پس از زمان طلایی به بیمارستان مراجعه کند، پزشک مجبور می شود که یکی از بیضه های او را خارج کند. این بیماری خطرات زیادی برای مردان در آینده دارد و بر ابعاد مختلف زندگی او تاثیر می گذارد.

این متخصص اورولوژی گفت: در بیماری پروستات باید توجه داشت که با تشخیص زودهنگام و با یک سبک زندگی جدید می توان به مقابله آن رفت. در بیماری خوش خیم پروستات بیمار باید اگر در شب برای ادرار زیاد از خواب بیدار می شود، مایعاتی همچون آبمیوه و چای را کم تر مصرف کند.

شریفی حسینی اظهار کرد: باید این مردان رژیم غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنند که دچار یبوست نشوند تا روی ادرار آن ها تاثیر منفی نگذارد. بیماران باید هر سه ساعت یک بار مثانه خود را خالی کنند تا فشار به آن ها وارد نشود و بیماری آن ها تشدید نشود.

او افزود: باید توجه داشت که قرصی همچون سرماخوردگی بزرگسالان که براحتی می توان آن را از داروخانه تهیه کرد می تواند وضعیت بیمار پروستات را وخیم تر کند و حتی کار او را به بیمارستان بکشاند. باید در این زمینه ها به مردان آگاهی داده شود تا بیماری زمینه ای خود را بیشتر بشناسند. هفته سلامت مردان می تواند در این عرصه فرصت بسیار خوبی باشد تا در این عرصه فعالیت شود.

این پزشک متخصص تاکید کرد: رژیم غذایی کم نمک و ورزش مناسب می تواند در بسیاری از عرصه ها وضعیت بیماری مردان را کنترل کند. باید توجه داشت که مردان نیاز به این دارند که اهمیت به سلامت آن ها داده شود زیرا به مراتب کم تر از زنان به دکتر برای پایش سلامت خود مراجعه می کنند. 

این متخصص اورولوژی در خصوص بیماری های جنسی آقایان گفت: به علت برخی تابوهایی که وجود دارد بعضا مشاهده می شود که مردان به بیماری های جنسی خود توجهی نمی کنند و حتی اگر به مشکل بر می خورند، از نزدیکان خود مشورت اشتباه دریافت می کنند و به پزشک مراجعه نمی کنند و این سبب می شود تا بیماری آن ها به علت طی کردن مسیر اشتباه وخیم تر شود.

شریفی حسینی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا این تابوها و خجالت ها کنار گذاشته شود زیرا با رسیدگی سریع تر و آگاهی بخشی می تواند برخی از این بیماری ها را درمان کرد و از بسیاری از مشکلات آتی در آینده در مردان جلوگیری کرد.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین حسینی هفته سلامت مردان باید توجه متخصص اورولوژی سلامت مردان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سامسونگ در حال آماده‌شدن برای رونمایی از گجت پوشیدنی جدید خود در تابستان است و هوش مصنوعی احتمالاً نقش اصلی را در شکل‌دهی به تجربه‌ی کاربران خواهد داشت.

دکتر هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً در جلسه‌ای با اعضای مشاوره‌ی پزشکی و گروه تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت، درباره‌ی نقش هوش مصنوعی گجت‌های پوشیدنی در بهبود وضع سلامتی کاربران هم‌اندیشی کرد.

میونگ جین چونگ، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ، توضیح داد که داده‌های طولانی‌مدت جمع‌آوری شده از گلکسی رینگ یا ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانند برای درک بهتر وضع جسمانی و تاریخچه‌ی بیماری کاربر مفید باشند. او اعتقاد دارد که آینده‌ی هوش مصنوعی این است که اطلاعات گسترده‌ای را از زندگی روزمره‌ی فرد استخراج کند و بینش عمیقی از سلامت او ارائه دهد.

دکتر مایکل بلوم، فوق تخصص قلب و عروق، اعلام کرد که مانیتورینگ مداوم می‌تواند ابزار مهمی در شناسایی زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌های احتمالی باشد. فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی مسائلی با خطر بالا هستند که می‌توانند از طریق مداخلات نسبتاً ساده مدیریت شوند.

دکتر بلوم می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مشکلات پایه‌ای را که ممکن است به بیماری‌های حاد منجر شوند، بهتر مورد بررسی قرار دهند و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به توصیه‌های عملی و قابل اجرا تبدیل کند.

دکتر دیوید کلوناف، رئیس مؤسسه‌ی تحقیقات دیابت در مرکز پزشکی میلز-پنینسیولا، گفت که مانیتورینگ گلوکز برای مدیریت دیابت و برای افرادی که دیابت ندارند، اما می‌خواهند به سبک زندگی سالم‌تری روی بیاورند، رایج‌تر شده است. ترکیب ابزار‌های پوشیدنی و هوش مصنوعی می‌تواند درک دقیق‌تری از سلامت متابولیکی ارائه دهد و فرصت‌هایی برای بهبود کلی سلامت و ورزش را فراهم کند.

مشخص نیست که گلکسی واچ ۷ یا حلقه‌ی هوشمند گلکسی رینگ چه امکاناتی ارائه خواهند داد، اما این مصاحبه‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ امکانات سلامتی‌محور مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به دستگاه‌های پوشیدنی خود وارد خواهد کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد