Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آب، جمعیت و انقلاب اقتصادی ۳ ابرچالش کشور در قرن آینده هستند که هر ۳ موضوع در هم تنیده بوده و جدا از هم قابل بررسی و رفع شدن نیستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان که شب گذشته در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: آب، جمعیت و انقلاب اقتصادی 3 ابرچالش کشور در قرن آینده هستند که هر 3 موضوع در هم تنیده بوده و جدا از هم قابل بررسی و رفع شدن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر پساب واحدهای صنعتی و تولیدی استان اضافه کرد: در این زمینه تجربه موفقی توسط قرارگاه خاتم در شهرستان مشهد مقدس اتفاق افتاده که پساب صنعتی خود را بعد از پیش‌تصفیه به سمت درخت‌کاری و تولید چوب در چندین هکتار زمین هدایت کرده‌اند که به اعتقاد من باید چنین طرحی در استان قزوین هم اجرایی شود.

محمدبیگی ادامه داد: به همین خاطر باید طرح زراعت و جهش تولید چوب که توسط سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در استان قزوین ارائه شده را باید خیلی جدی بگیریم تا هم محیط زیست استان از دست پساب‌های صنعتی آلاینده و بدبو خلاص شود و هم اینکه با هدایت این پساب‌ها شاهد احیای بخشی از دشت قزوین و تولید اقتصادی و صادرات‌محور چوب باشیم.

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی صنایع آب‌بر استان

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی صنایع آب‌بر استان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بر اساس میزان استفاده صنایع استان قزوین از آب آنها را دسته‌بندی و رسته‌بندی کند تا بر این اساس صنایع دارای اولویت در حوزه پساب صنعتی مشخص شده و آموزش‌های لازم برای بی‌خطر کردن پساب صنعتی و بازچرخانی آنها در فرآیند تولید به آنها ارائه شود.

محمدبیگی افزود: بر همین اساس صنایع و واحدهای صنعتی آب‌بر که در مرحله اخذ پروانه بهره‌برداری هستند، باید ملزم به بازچرخانی پساب صنعتی و استفاده بهینه از آن در روند تولید خود شوند تا هم محیط زیست از شر پساب صنعتی رها شود و هم از مصرف بی‌رویه آب در صنایع پرآب‌بر پیشگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه مدیریت و مصرف آب در استان قزوین ادامه داد: همه ما باید یاد بگیریم که چطور به بهترین شکل از کمترین میزان آب استفاده کنیم؛ چرا که با توجه به بحران آب در سراسر جهان، دنیای آینده از آن کسانی است که مدیریت آب را یاد گرفته و از این مایع حیاتی بهترین استفاده را برای توسعه کشور خود می‌کنند.

تامین از منابع زیرزمینی علت افت کیفیت آب شرب در استان قزوین استاعتبار اجرای پروژه انتقال آب طالقان به قزوین در لایحه بودجه 1400 در حدود هیچ استواکنش آبفای قزوین به گزارش تسنیم؛ مشکل آب مجتمع مهرگان برطرف شد

مزایای بالای طرح زراعت چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به آماده شدن پروپوزال طرح جهش تولید چوب در استان گفت: در این طرح درخت صنوبر را با توجه به آب‌بری پایین و ارزش افزوده اقتصادی بالا انتخاب کردیم و امیدواریم با هدایت پساب صنعتی کارخانجات قزوین به دشت الله‌آباد آبیک هم این دشت احیا شود و هم زراعت چوب در بالاترین مقیاس و میزان در دشت مذکور اتفاق بیفتد.

محسن قاسم‌زاده با اشاره به مزایای بالای طرح زراعت چوب در حفاظت از منابع آبی و خاکی استان اضافه کرد: این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی و تبدیل قزوین به قطب تولید چوب و صادرات محصولات چوبی مرتبط نقش به‌سزایی در احیای خاک دشت الله‌آباد دارد؛ چرا که به همین پیوستگی ریشه درختان بافت خاک را حفظ کرده و مدام تازه می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این طرح در سازمان برنامه و بودجه و اختصاص اعتبار به آن شاهد یک انقلاب بزرگ در حوزه جنگلداری و منابع طبیعی در کشور خواهیم بود؛ ضمن اینکه ایجاد جنگل صنوبر می‌تواند از بعد گردشگری طبیعی هم به عنوان یک شاخص مهم برای استان قزوین مطرح شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد قوی مجلس احیای منابع زیرزمینی آب شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین اقتصاد قوی مجلس احیای منابع زیرزمینی آب شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین استان قزوین پساب صنعتی تولید چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند