Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال آینده انواع مختلفی از واکسن‌های کرونا که در کشور در حال آزمون و خطا است به بازار می‌رسد تا بیماران با محصولی بومی درمان شوند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تولید ۵ واکسن درمان کرونا در دستور کار قرار گرفته است. محصولاتی که با روش‌های فناورانه‌ای در حال گذراندن مراحل تست‌های بالینی و ورود به بازار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصولات با توانمندی متخصصان داخلی و برخی با همکاری دیگر کشور‌ها به مرحله آزمون و خطا رسیده‌اند. یونیسف اعلام کرده که ایران هشتمین کشور تولیدکننده واکسن است.

محققان ایرانی روش‌های مختلفی را برای تولید واکسن انتخاب کرده‌اند. یکی از این راه‌ها تولید واکسن خوراکی است که فاز تولید آن سال آینده پس از طی مراحل تحقیقاتی آغاز خواهد شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توانمندان کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا به ساخت واکسن ورود کردند، گفت: ایران با تولید همه این واکسن‌ها به یکی از قطب‌های سازنده واکسن کرونا بدل خواهد شد.

وی افزود: تا شهریور سال آینده واکسن ایرانی کرونا در انواع مختلف به تولید می‌رسد و ما به عنوان قطب تولید واکسن در دنیا محسوب خواهیم شد. در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌ها به چهار تا پنج شیوه به تولید واکسن ورود کرده‌اند.

قانعی همچنین بیان کرد: تا زمان ساخت و نهایی شدن واکسن‌های ایرانی کرونا، واکسن‌های خارجی و مطمئنی از دیگر کشور‌ها خریداری شده است و طبق زمان‌بندی‌های اعلام شده به گروه‌های هدف تزریق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا معاونت علمی و فناوری درمان کرونا تولید واکسن سال آینده واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و‌توان لازم را دارند.

صنعتی گفت به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

 وی با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح افزود در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت کشور‌های عربی و اسلامی جرات به زبان آوردن موضوعات روز و‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم اشغالی را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی است که در صف مقابله با اسرائیل هستند اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده اند.

وی در پایان تاکید کرد با تمام وجود پاسدار ارزش‌ها و نظام مقدس خود هستیم.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرمانده هان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان