Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@01:17:43 GMT

اقلام پر مصرف ایام عید خانوار‌ها توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۲۹۶۰۶

اقلام پر مصرف ایام عید خانوار‌ها توزیع می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ویدئوکنفرانسی با استانداران سراسر کشور با موضوع تنظیم بازار، با اشاره به همکاری خوب و قابل تقدیر بانک مرکزی با این وزارتخانه گفت: وزارت صمت وظیفه تامین کالاهای اساسی را برعهده دارد و خوشبختانه با همکاری شکل گرفته بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تامین این کالاها و نهاده‌های دامی، شاهد روند قابل قبولی در این زمینه هستیم و امیدواریم در ماه‌های پیش‌رو به‌ویژه در ایام عید کمترین دغدغه را در این حوزه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، اقدامات وزارت صمت در ماه‌های اخیر را از مسائل راهبردی اقتصاد ایران خواند و افزود: یکی از اقدامات مهم وزارت صمت در بخش تامین و ترخیص کالا بود؛ در گذشته صادر کننده مکلف به عرضه ارز در سامانه نیما بود که این سیاست با توجه به شرایطی که وجود داشت موجب افزایش پرونده‌های قضایی برای صادرکنندگان شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های وزارت صمت و حمایت جدی رئیس جمهور این سیاست به «واردات در مقابل صادرات» تغییر کرد که بر اساس آن، صادر کننده می‌تواند ارز خود را یا در سامانه نیما عرضه کند و یا با واردات کالاهای مشخص شده توسط وزارت صمت، نسبت به برگشت ارز به کشور اقدام کند.

رزم‌حسینی ایجاد تنوع در برگشت ارز به کشور توسط صادرکنندگان را یکی از دلایل روان‌سازی در تامین کالا عنوان کرد و گفت: در ماه اول اجرای این سیاست، ۸.۵ میلیون تُن کالای که شامل ۴.۵ تُن کالای اساسی بود از گمرکات کشور ترخیص شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وزیر صمت همچنین با اشاره به حجم بالای وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۳۸ درصد GDP کشور و حجم بالای اشتغالزایی کشور را مربوط به این وزارتخانه دانست تصریح کرد: سعی شد در این مدت کوتاه با تقسیم کار و انتصاب قائم مقام در حوزه بازرگانی، به مدیریت و ایجاد انسجام در این حوزه گام‌های موثری و رو به جلو برداشته شود.

رزم‌حسینی یکی از اهداف برگزاری این نشست را ارزیابی کامل و مستقیم از وضعیت بازار استان‌ها در راستای عرضه و توزیع متوازن کالا در سراسر کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به شرایط قیمتی و تولید کالاها که در هر استان‌ وجود دارد، تفویض اختیارات در این خصوص به ستاد تنظیم بازار استان‌ها می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد که تصمیم نهایی در این زمینه پس از بررسی‌های بیشتر اعلام خواهد شد.

بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی در ادامه تامین، ترخیص، توزیع و ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز در سراسر کشور را مناسب توصیف کرد و افزود: در چند روز آینده توزیع کالاهای پرمصرف خانوار در ایام عید، از جمله برنج، روغن، گوشت و مرغ منجمد و شکر مازاد بر نیاز استان‌ها، آغاز خواهد شد و با توجه به تمهیدات و اقدامات صورت گرفته در این زمینه مشکلی نخواهد بود.

رزم‌حسینی همچنین از صدور و ابلاغ مجوزهای لازم جهت برگزاری فروش‌های فوق‌العاده توسط اصناف در سراسر کشور خبر داد و گفت: مانند سنوات گذشته نظارت بر بازار در ایام به‌صورت ویژه انجام خواهد شد و سعی شده است تا با تامین زیرساخت‌ها، نظارت بر بازار به صورت هوشمند انجام شود.

گفتنی است جلسه ستاد تنظیم بازار بعدازظهر امروز چهارشنبه ۶ اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و استانداران نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تامین کالا و تنظیم بازار ارائه دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی انیس نقاش زکی یمانی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 رزم حسینی وزیر صنعت توزیع کالا کالاهای اساسی پروتکل الحاقی انیس نقاش زکی یمانی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 معدن و تجارت تنظیم بازار سراسر کشور وزارت صنعت رزم حسینی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه