Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا و محقق مسوول مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن "کوو ایران برکت" با انتقاد از برخی بی‌اعتمادی‌ها نسبت به تولیدات دارویی ایران، گفت: واکسن "کوو ایران برکت" تحت برترین استانداردهای بین‌المللی در حال ساخت است.

دکتر مینو محرز ، در خصوص وجود برخی حساسیت ها در جامعه در ارتباط با استفاده از واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: بخشی از مردم نسبت به هر محصول ساخت ایران از جمله دارو یا واکسن بدبین هستند و معتقدند که تولیدات دارویی ایران تاثیرگذاری لازم را ندارد، در حالی که به طور حتم اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه دارو یا واکسن یک مقدار از ‌این واکنش ها به رفتار پزشکان و تعریف آنها از محصولات خارجی برمی گردد؛ بنابراین پزشکان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.   

محرز تاکید کرد: بنده با برخی صحبت ها دال بر اینکه جنس ایرانی بی کیفیت است و گاها نیز در جامعه شنیده می شود، به طور کامل مخالفم و به مردم توصیه می کنم که برای توسعه اقتصاد کشور در بخش های مختلف از محصولات ایرانی استفاده کنند.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر روی سه داوطلب آغاز شد.

۵۶ داوطلب در مرحله اول تست انسانی این واکسن حضور دارند که از مجموع ۵۶ داوطلب فاز اول مطالعه بالینی این واکسن تاکنون ۳۵ داوطلب تزریق دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و تا آخر هفته جاری تزریق برای ۲۱ نفر باقیمانده انجام می‌شود.

۲ هفته بعد از آخرین تزریق دوم داوطلبان، آخرین نمونه گیری خون آنها انجام می شود که با انجام این کار، مطالعات مرحله اول تست انسانی واکسن کرونا در نیمه اسفندماه پایان می یابد و پس از آن نتایج مطالعه فاز یک به سازمان غذا و دارو ارسال می شود.

از ۹ دی تا ۱۸ بهمن همه داوطلبان نخستین تزریق واکسن خود را دریافت کردند و تا نیمه اسفند امسال، تزریق دوم تمام داوطلبان و پیگیری ۲۸ روز آنها پایان می یابد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت تایید نتایج  فاز اول و پروتکل فاز بعدی تا پایان اردیبهشت سال آینده نتایج فاز دوم مطالعه به پایان می رسد. قرار است فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی همزمان آغاز شود.

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایران برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۲۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی