Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:38:40 GMT

سهمیه بومی‌گزینی در کنکور تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۰۱۷۰

سهمیه بومی‌گزینی در کنکور تغییر می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به آخرین وضعیت مدارس در پایان سال‌تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: باید از فرصت باقی‌مانده از سال‌تحصیلی جاری برای اقدامات جبرانی به‌ویژه دانش‌آموزان دارای عملکرد ضعیف استفاده شود.

او با اشاره به گذشت یک‌سال از شیوع ویروس کرونا و تلاش‌های معلمان برای تداوم فرایند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان در این روزهای سخت کرونایی گفت: نتیجه کار و زحمات ما میزان آموزش و یادگیری دانش‌آموزان بوده، بنابراین انتظار می‌رود که مدیران و عوامل دست‌اندرکار در این روزهای پایانی سال، ضمن کنترل امور، به ایفای نقش مؤثر خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با هشدار اینکه عملکرد غیرقابل قبول و ضعیف معلمان، خطر ترک تحصیل و یا تکرار پایه دانش‌آموزان را در پی دارد، تصریح کرد: باید اگر دانش‌آموزی در طول سال‌تحصیلی جاری عملکرد ضعیفی داشته، با مشاوره، گفتمان حمایتی، مشاوره و مداخله‌ای تحت حمایت و آموزش قرار گرفته و در اسفندماه جاری و فروردین ماه سال آینده برای آنان کلاس جبرانی برگزار شده تا از افت تحصیلی و تکرار پایه جلوگیری شود.

او بر تداوم برگزاری کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، کارگاه‌های هنرستانی و مدارس زیر 50 نفر تاکید کرد و افزود: کلاس‌های حضوری و مجازی باید با جدیت پیگیری و اگر کلاس جبرانی و تقویتی هم لازم بود، پیش‌بینی شود.

قربانی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز اعلام کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش این نیست که یک بار اضافی برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد شود اما در هر صورت باید برای دانش‌آموزان ضعیف، برنامه جبرانی پیش‌بینی شود و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از  ظرفیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انجام شده است.

او تأکید کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس حضوری مناطق شهری و روستایی رعایت و حفظ سلامت دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از تخصیص اعتبار برای مدارس شبانه‌روزی و هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان این مدارس در سال‌تحصیلی جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: عملکرد معلمان در کلاس‌های مجازی و شاد و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان 20 درصد مدارس متوسطه اول و دوم استان در آینده نزدیک بررسی می‌شود.

او از تغییر قانون بومی‌گزینی به‌زودی خبر داد و اذعان کرد: متأسفانه در حال حاضر رتبه علمی دانش‌آموزان استان در کنکور 10 ولی در پذیرش در رتبه 24 قرار داشته که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مختلف به زودی این قانون تغییر و به نفع کردستان خواهد بود.

قربانی از تهیه تعدادی تبلت و گوشی با تلاش مدیران برای دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد و گفت: دولت نیز در بودجه، مبلغ قابل توجهی را برای این امر خیرخواهانه پیش‌بینی کرده که در صورت تصویب، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کرونا ویروس آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان