Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالیکه ایران پیشگام تولید برق از صنعت هسته‌ای به حساب می‌آید اما در حال حاضر وضعیت متفاوتی نسبت به سایر رقبای منطقه‌ای خود به سر می‌برد.

در شرایطی که فاز یکم نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت 1000 مگاوات هم اکنون در مدار تولید قرار دارد، به استناد جزئیات بیان شده از سوی سازمان انرژی اتمی، فاز دوم این نیروگاه نیز هم اکنون در مرحله ساخت قرار گرفته و فاز سوم نیروگاه نیز در مرحله پیش از ساخت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که کشورهای منطقه در این حوزه گوی سبقت را از ایران ربوده‌اند و برنامه‌های بزرگی در حوزه صنعت برق هسته‌ای خود را در دستور کار دارند.

*وضعیت کشورهای منطقه در حوزه ساخت نیروگاه تولید برق هسته‎ ای

در همین راستا، کشور ترکیه در حال حاضر 2 راکتور تولید برق هسته‌ای را در دست ساخت دارد و 2 راکتور دیگر نیز مرحله پیش‌ساخت را پشت سر می‌گذارند. نکته قابل توجه در برنامه برق هسته‌ای ترکیه، برنامه‌ریزی برای ساخت 8 راکتور تولید برق در آینده است.

همچنین کشور امارات نیز هم اکنون از یک نیروگاه تولید برق هسته‌ای به منظور تامین انرژی و شیرین‌سازی آب دریا استفاده می‌کند. در حال حاضر این کشور عربی 3 راکتور تولید برق هسته‌ای دیگر را نیز در مرحله ساخت دارد و به زودی از انرژی برق هسته‌ای آن‌ها استفاده خواهد کرد.

نکته قابل توجه، اهمیت نیروگاه‌های هسته‌ای برای همسایه‌های شرق کشور است. هم اکنون کشور پاکستان با 5 راکتور تولید برق در حال بهره‌برداری، در تلاش است تا با ساخت 2 واحد نیروگاهی‌ دیگر سهم انرژی هسته‌ای در سبد تولید برق کشورش را افزایش دهد.

در بین کشورهای منطقه برنامه عربستان برای استفاده از برق هسته‌ای بزرگ‌تر از سایر کشورها است. بر همین اساس، عربستانی‌های در تلاش هستند تا با ساخت 16 راکتور تولید برق هسته‌ای نقش این این انرژی را در سبد تولید برق کشورشان افزایش دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروگاه برق هسته ای برق هسته ای راکتور راکتور تولید برق تولید برق هسته ای راکتور تولید برق هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • تابستان منهای خاموشی
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم