Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شب ولادت حضرت علی(ع) کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری جشن میلاد مولود کعبه، میزبان عاشقان مولی‌الموحدین امام علی(ع) بودند.

خبرگزاری شبستان، گیلان_مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی(ع) برنامه‌های متنوع و مردمی به همت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات و اصحاب مسجد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنرانی امام جماعات مساجد در وصف سجایای اخلاقی و ویژگی‌های منحصر به فرد مولای متقیان، مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح این امام همام از جمله برنامه‌های میلاد امام علی(ع) در سطح کانون‌های مساجد بود.

 

مردم مومن و شیفته خاندان عصمت و طهارت در سالروز میلاد پر برکت امام اول شیعیان جهان با حضور در مراسم جشن و سرور، این روز بزرگ را به حضرت ولی عصر (عج ) و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای تبریک و تهنیت گفتند.

 

در مجالس با شکوه گرامیداشت تولد حضرت علی(ع) ضمن مولودی خوانی ومداحی، سخنرانان در خصوص این روز بزرگ و شخصیت حضرت علی(ع) مطالبی بیان کردند و خواستار تاسی مردم از سیره و روش آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی شدند.

 

در بسیاری از نقاط گیلان به همت گروه‌های جهادی، بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد همچنین بسیاری از نانوایی‌ها به همت خیرین اقدام به پخت و توزیع صلواتی نان کردند.

 

 

*برگزاری میلاد امام علی(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان

«وحید نفیسی» با گرامیداشت سالروز میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: جشن میلاد این امام همام به همت کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس(ع) این مسجد برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس(ع) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان افزود: این مراسم همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سخنرانی، مولودی‌خوانی و اهدای جوایز بود.

 

وی گفت: همه ما باید در مورد شخصیت بی همتای امام علی(ع) مطالعات کامل انجام دهیم، چرا که معرفت و شناخت شخصیت ایشان نیاز امروز جوامع بشری است.

 

نفیسی تصریح کرد: در حدیثی آمده که علی‌شناس حقیقی و کامل، خدا و پیامبر اکرم (ص) هستند و لذا برای شناخت کامل و جامع شخصیت حضرت علی( ع) باید خداوند متعال و پیامبر اکرم( ص) را به طور کامل شناخت و معرفت نسبت به ایشان پیدا کرد و اگر جز این باشد شناخت ما از شخصیت امام اول شیعیان جهان ناقص خواهد بود.

 

 

* مراسم خجسته میلاد باسعادت حضرت علی(ع) در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شنبه‌بازار

مراسم خجسته میلاد باسعادت حضرت علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام نوروزیان و مدیحه‌سرایی سینا پورمحسن در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شنبه‌بازار برگزار شد.

 

*برگزاری ویژه مراسم میلاد حضرت علی(ع) در مسجد جامع شاندرمن

ویژه مراسم میلاد حضرت علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام آزاد بخش روشن و مدیحه‌سرایی محمد پوراسماعیلی در مسجد جامع شاندرمن برگزار شد.

 

گفتنی است، حضرت علی بن ابی طالب( ع) در روز ۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت در خانه کعبه به دنیا آمد، ایشان پسرعمو و داماد پیامبر اکرم(ص) و همسر حضرت فاطمه(س) و نخستین فردی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و به اسلام گروید.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن میلاد امام علی ع میلاد امام علی ع حضرت علی ع امام علی ع برگزار شد مسجد حضرت حضرت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای