Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به لزوم لغو محاصره ملت این کشور قبل از آغاز مذاکرات سیاسی از کمک‌های ایران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش مشرق، «هشام شرف عبد الله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با المیادین اظهار داشت که دولت صنعا در برابر تجاوزات دشمن مقاومت و امور کشور را مدیریت می کند و یمن را به صلح و امنیت خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وعده های دولت جدید آمریکا به ریاست «جوبایدن» برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که بایدن متعلق به حزب دموکرات آمریکا است؛ یعنی همان گروهی که جنگ یمن به راه انداختند و امروز تلاش می کند این اشتباهات را اصلاح کند.

عبدالله افزود، دست ما برای صلح دراز است اما در وهله اول باید اعتماد سازی شده و تجاوزات عربستان نیز متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد قبل از انجام هر گونه مذاکره سیاسی باید حملات متوقف و محاصره اقتصادی و نیز محاصره فرودگاه ها و بنادر نیز برداشته شود.

هشام شرف عبدالله با اشاره به اینکه کانال های ارتباطی غیرمستقیمی با ایالات متحده از طریق واسطه های خارجی وجود دارد خاطرنشان کرد که عمان برخی از پیام ها میان صنعا و واشنگتن را تبادل می کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن خطاب به «تیموثی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن گفت که باید باید مذاکرات با صنعا انجام شود و نه طرف های خارجی و ما به او توصیه می‌کنیم که با ما تماس بگیرد.

وی همچنین با انتقاد از مواضع «مارتین گریفیتس» فرستادی سازمان ملل اظهار داشت ، او به گونه ای صحبت می‌کند که انگار نماینده عربستان است و نه سازمان ملل و ما هیچ گونه اظهاراتی ضد تجاوزات عربستان در سخنان وی مشاهده نکردیم.

عبدالله در ادامه به طرح حمله ضد یمن اشاره و اعلام کرد که در نوامبر 2014 سران نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای غربی در ریاض با یکدیگر دیدار و این حمله را طراحی کردند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قبل از آغاز تجاوزات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن همه چیز را می دانستند.

وی در ادامه اظهار داشت اکنون بعد از این تجاوزات ما قطعنامه 2216 و ابتکار خلیج فارس و تصمیمات گفتگوی ملی سال 2013 را به رسمیت نمی شناسیم و نیروهای خارجی باید از یمن خارج شده و بودجه مالی شبه‌نظامیان در یمن قطع شود.

هشام عبدالله گفت که ما دو نوع مذاکره داریم، یکی با گروه «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن و دیگری با کشورهای متجاوز. منصور هادی مشروعیت ندارد و سفیر انگلیس و فرستاده آمریکا در تلاش هستند تا به عنوان یک نماینده عالی در این مذاکرات عمل کنند که ما این را قبول نمی کنیم.

سپاسگزار ایران هستیم

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن درباره مناسبات مناسبات دولت صنعا و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که ایران کشور برادر ماست و در چندین مرحله به ما کمک کرد و ما از مردم و رهبری ایران سپاسگزاریم.

وی در ادامه گفت تصمیم یمنی‌ها توسط خود یمنی ها اتخاذ شده ، برخی با توجیهات واهی ایران را در رابطه با یمن متهم می کنند ، ما از کمکهای ایران تشکر و تاکید می‌کنیم که هرگونه اتهام زنی به ایران درباره یمن و نقش این کشور در طولانی کردن جنگ را به کلی رد می کنیم.

وی همچنین درباره سرنوشت شهر راهبردی مارب گفت، رهبری یمن و دولت نجات ملی طرف‌هایی هستند که درباره سرنوشت این شهر تصمیم می گیرند. ما این شهر را زیر نظر داریم، نیروهای نظامی در آنجا بسیج کرده‌ایم و لازم است که تروریست ها را در انجا از بین ببریم.

این مقام دولت صنعا ادامه داد، دشمن تلاش می‌کنند از نظر معیشتی و اقتصادی ما را تحت فشار قرار دهد بنابراین ما باید نفت خود را از مارب به دست آوریم و نیروهای ما در حالی که از دولت و حاکمیت خود دفاع می‌کنند اجازه نمی دهند تروریستهای داعش و القاعده وارد مناطق آنها شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه قبایل مارب به دنبال صلح هستند اظهار داشت اگر می خواستیم به روش دشمن سعودی وارد مارب شویم از مدت‌ها قبل این کار را می‌کردیم اما به دنبال محافظت از غیرنظامیان هستیم.

وی همچنین درباره پرونده تبادل اسرا اظهار داشت که صنعا آماده تبادل اسرا است، اما نیروهای دشمن نمی خواهند این پرونده بسته شود. عربستان سعودی، امارات متحده عربی و برخی کشورهای دیگر جنگ یمن را به راه انداختند و اطلاعات نشان می‌دهد که ابوظبی هنوز از این جنگ خارج نشده و به آن توصیه می کنیم که عقب نشینی کند. یمن یک کشور قدرتمند و یکپارچه است و این درگیری ها بدون توطئه های خارجی صورت نمی‌گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن ایران مذاکره اخبار داغ وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معجزه حقیقت دارد و زندگی می‌تواند با نیایش و سپاسگزاری، بسیار بهتر از چیزی باشد که در کودکی تصور می‌کردیم. «راندا برن» جزو ۱۰۰ چهره تاثیرگذار برگزیده از سوی مجله تایم در سال ۲۰۰۷ در کتاب «معجزه شکرگزاری» به تشریح اهمیت قدرشناسی در زندگی انسان می‌پردازد و با تمرین‌های آرامش‌بخش کمک می‌کند تا توانایی را در افراد تقویت و معجزه را در زندگی‌شان تزریق کند.

ما انسان‌ها در سرتاسر زندگی با سختی‌ها امتحان می‌شویم، حتی گاهی ممکن است فکر کنیم هرگز دوباره روی پای خود نخواهیم ایستاد. در کتاب «معجزه شکرگزاری» می‌آموزیم که همیشه سپاسگزار بودن را به خود یادآوری و برای آنچه در مسیرمان قرار گرفته، قدردان باشیم. بنابراین، این کتاب راز زندگی را در شکرگزاری می‌بیند و معتقد است تکرار این کار می‌تواند کلید رضایت‌ خاطر درونی و بهبود کیفیت روابط و زندگی‌ افراد نیز باشد.

راندا برن در کتاب معجزه شکرگزاری قصد دارد به افراد نشان دهد که تاثیر سپاسگزاری به‌ عنوان یک عادت هر روزه به شمار می‌آید، زیرا انسان معمولا در گیرودار روزمرگی، ناخودآگاه زیبایی‌های زندگی را نمی‌بیند. برن با مجموعه‌ای از تمرین‌ها و طی یک دوره ۲۸ روزه به افراد کمک می‌کند تا قدرشناسی را به عادت تبدیل کنند و نتایج اعجاب‌آور آن را در طولانی ‌مدت نظاره‌گر باشند.

در بخشی از کتاب معجزه شکرگزاری آمده است «زمانی که سپاسگزار و قدردان نعمت‌هایی باشید که هرچقدر هم کوچک باشند، خواهید دید که فورا افزایش خواهند یافت. اگر برای پولی که هر چند اندک باشد سپاسگزاری کنید، خواهید دید که به طرز بسیار جادویی دارایی‌تان افزایش خواهد یافت. اگر از رابطه‌ای که دارید سپاسگزار باشید، حتی اگر آن‌قدرها هم کامل و بی‌عیب نباشد، می‌بینید که به ‌طور معجزه‌آسایی بهتر و کامل‌تر خواهد شد.

اگر از شغلی که دارید سپاسگزار باشید، حتی اگر در نظرتان اصلا رویایی به نظر نمی‌رسد، خیلی زود تغییراتی در روند کاری‌تان ایجاد خواهد شد به گونه‌ای که بیشتر از آن لذت ببرید و از انواع فرصت‌های کاری در خصوص کارتان متعجب خواهید شد.

نکته مهم این است که اگر نعمت‌ها و داشته‌های‌مان را شمارش نکنیم، در حقیقت در دام شمارش ناخواسته نداشته‌ها و موارد منفی گرفتار می‌شویم و در مورد هرآنچه که نداریم صحبت خواهیم کرد. زمانی که دیگران را نقد می‌کنیم و آن‌ها را مقصر می‌دانیم، زمانی که در ترافیک گیر کرده و از عالم و آدم شکایت می‌کنیم، زمانی که منتظر رسیدن نوبت‌مان هستیم، تاخیرها، کارهای اداری وقت‌گیر، نداشتن پول کافی یا بدی آب‌وهوا، ناخواسته تمام این موارد منفی را شمارش خواهیم کرد.

زمانی هم که موارد منفی را شمارش کنیم آن‌ها به جای نکات مثبت و نعمت‌ها افزایش خواهند یافت و از همه مهمتر با شمارش هر مورد منفی و گله و شکایت، نعمت‌هایی که در مسیر راهمان قرار دارند را هم از بین می‌بریم. در واقع من هر دو را امتحان کرده‌ام، هم شمردن نعمت‌ها و هم موارد منفی و می‌توانم اطمینان دهم که شمردن نعمت‌ها تنها راه فراوانی در زندگی‌تان است».

جملات برگزیده‌ای در این کتاب آمده است که شامل «هرکسی که قدردانی نکند، تمام آنچه که به او ارزانی شده‌ نیز گرفته خواهند شد» و «این یک واقعیت ساده است، وقتی که سپاسگزار و قدردان نیستید نمی‌توانید به اندازه کافی دریافت کنید و در واقع جادو را از ادامه زندگی‌تان حذف نموده‌اید. زمانی که سپاسگزار نیستید، جلوی جریان سلامتی بهتر، روابط بهتر، شادی بیشتر، پول بیشتر و پیشرفت کاری و شغل مناسب را برای خودتان می‌گیرید» می‌شود.

«بامدادان، هنگامی‌که از خواب برمی‌خیزید، برای دیدن روشنایی صبح سپاسگزاری کنید، برای غذا و شادی زندگی‌تان سپاسگزار باشید، اگر هیچ علتی برای سپاسگزاری نمی‌یابید، پس مشکلی در خود شما وجود دارد».

راندا برن نویسنده و تهیه‌کننده استرالیایی را پیش‌تر به‌ خاطر کتاب «راز» ستوده‌اند. کتابی که تا بهار سال ۲۰۰۷ بالغ ‌بر ۴ میلیون نسخه فروش داشت و با چنان اقبالی مواجه شد که فیلمی به همین نام نیز در ارتباط با آن ساخته شد. تاکنون بیش از ۲ میلیون نسخه از فیلم «راز» به فروش رسیده است. راندا برن از تهیه‌کنندگان تلویزیون استرالیاست که در سال ۲۰۰۷، جزو ۱۰۰ چهره برجسته موثر در جهان از نظر مجله تایم نیز شناخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران