Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلت ارسال اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره نماهنگ روستا و عشایر تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش ایمنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ و آداب و رسوم و گسترش سبک زندگی روستایی و عشایری در قالب نماهنگ، ایجاد وحدت ملی در بین اقوام مختلف و روستاییان و عشایر، تبیین نقش روستاییان و عشایر در ترویج فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی، ایرانی و اسلامی، معرفی و بازآفرینی میراث‌های فرهنگی و هنری ملموس و ناملموس روستاییان و عشایر و توجه به سبک و شیوه زندگی روستاییان و عشایر از اهداف این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این جشنواره تنها در بخش نماهنگ برگزار می‌شود اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در موضوع «آداب و رسوم روستاییان و عشایر در مناسبت‌های ملی و مذهبی»، «دیروز، امروز و فردا در سبک زندگی عشایر و روستاییان»، «آب، روستا و عشایر»، «فرهنگ ایثار و شهادت» و موضوعات آزاد با نگاه به اهداف جشنواره در این رقابت فرهنگی شرکت کنند.

ابراهیم شریفی افزود: آثار ارسالی به جشنواره باید تولید سال ۱۳۹۶ به بعد باشد. حداکثر زمان برای نماهنگ هشت دقیقه است و فیلم‌ها باید حداقل با کیفیت FULL HD و به صورت فایل MP۴ و با بیت ریت بالا ارسال شود. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر در شهرکرد، خیابان آیت‌الله کاشانی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری و سینمایی ارسال کنند. شرکت‌کنندگان برای اطلاع از نحوه شرکت در جشنواره می‌توانند با شماره ۰۳۸۳۳۳۳۴۸۹۰ و ۰۹۱۳۱۸۱۹۰۹۵ تماس بگیرند یا به پایگاه www.chb.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم بیماری کرونا مراسم اختتامیه جشنواره به صورت آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری دومین استان عشایرنشین ایران است و بیش از ۸۰۰ روستا دارد.

کد خبر 477440

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عشایر کوچ عشایر روز روستا و عشایر گردشگری عشایری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روستاییان و عشایر روستا و عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر