Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@03:33:59 GMT

ابراز نگرانی کرملین از تحولات اوضاع در ارمنستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۲۷۹۰

ابراز نگرانی کرملین از تحولات اوضاع در ارمنستان

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری این کشور (کرملین) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران، نسبت به تحولات اخیر در ارمنستان جایی که فرماندهان عالی رتبه ارتش خواهان استعفای دولت «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور شدند، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف در این باره اظهار داشت: تحولات اوضاع در ارمنستان را با نگرانی دنبال می کنیم و آن را یک مسئله داخلی منحصر به خود این کشور به عنوان یک هم پیمان مهم و مورد اعتماد ما در منطقه قفقاز می دانیم؛ البته که همه اطراف را به آرامش دعوت می کنیم و بر این باوریم که وضعیت باید در چارچوب قانون اساسی باقی بماند.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه نیز بر اهمیت همکاری با ایروان به ویژه در مورد اجرای مفاد بیانیه سه جانبه امضا شده میان روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در رابطه با پایان درگیری در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» تاکید کرد.

پسکوف در پایان نیز اعلام کرد که مسکو در رابطه با تحولات اخیر ارمنستان هیچ گونه تماسی با ایروان نداشته با این حال هنگام لزوم، می توان چنین کاری را به سرعت سازماندهی کرد.

یادآور می شود که ستاد کل ارتش ارمنستان پیش از ظهر امروز با صدور بیانیه ای که به امضای بیش از ۴۰ مسئول نظامی عالی رتبه از جمله «اونیک گاسپاریان»، رئیس ستاد و همه معاونان، روسای ادارات و فرماندهان یگان های نظامی بزرگ ارتش رسیده، از نخست وزیر این کشور و دولت وی درخواست کرد که بی درنگ استعفا دهند.

رئیس ستاد کل و فرماندهان عالی رتبه ارتش ارمنستان در بیانیه خود، ضمن تاکید بر این که دولت کنونی این کشور دیگر از توانایی تصمیم گیری مناسب در شرایط دشوار و سرنوشت ساز کنونی برخوردار نیست و صبر آنها در قبال «تعرض های دولت به ارتش» نیز به پایان رسیده، افزودند: دولت ناکارآمد و اشتباهات بزرگی که مقامات کنونی در زمینه سیاست خارجی مرتکب شدند، کشور را به لبه پرتگاه رسانده است.

در واکنش به این اقدام نیز، پاشینیان بیانیه رئیس ستاد کل و فرماندهان عالی رتبه ارتش ارمنستان را تلاشی برای کودتای نظامی توصیف کرده و ضمن اعلام برکناری گاسپاریان پیش از امضای بیانیه مذکور، از هواداران خود خواست که در میدان «جمهوری» در برابر مقر دولت در مرکز شهر ایروان، پایتخت این کشور دست به تظاهرات بزنند.

این در حالی است که هم اکنون و در میانه افزایش تنش در ارمنستان، هم هواداران نخست وزیر و هم هواداران اپوزیسیون این کشور در حال برگزاری تظاهرات در برابر مقر دولت در ایروان هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض پسکوف روسیه ارمنستان پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر