Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ «محمدرضا کمالی» امروز (پنجشنبه) افزود: به‌تازگی فروشندگان و واردکنندگان ذرت و کنجاله سویا این محصولات را با تاخیر به دست مرغداران می‌رسانند و بهانه می آورند که ارز به دست‌شان نرسیده و منتظر تخصیص هستند.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این موضوع بهانه ای بیش نیست زیرا در سامانه بازارگاه موقعی نهاده‌ها به تولیدکنندگان تخصیص می‌یابد که خروج نهاده‌ها از گمرک قطعی شده باشد، بنابراین ما از مسوولان درخواست داریم این موضوع را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح‌کرد: در فرایند فعلی نهاده وارد بازارگاه می شود و در صورت خروج از گمرک سهمیه به تولیدکنندگان اعلام می شود، بنابراین محصول توسط واردکنندگان و فروشندگان به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی اضافه‌کرد: سامانه بازارگاه فقط یک حواله تخفیف و برنامه حسابرسی است که ورود و خروج نهاده ها را مشخص می کند و بقیه فعالیت ها در دست خود شرکت‌های واردکننده است.

کمالی گفت: شرکت پشتییبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی یک شرکت واردکننده دولتی است و نهاده‌ها را به‌دست تولیدکنندگان می رساند اما به طور عمده نهاده‌ها توسط بخش خصوصی واردکنندگان و کارخانجات روغن کشی تامین و وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌ها در سامانه بازارگاه به موقع اعلام می‌شود، افزود: زمانی که سهمیه توسط سامانه بازارگاه اعلام می شود باید بلافاصله نهاده تامین شود اما تعلل در این موضوع می تواند بازار گوشت مرغ را با مشکل روربرو کند.

پیش‌بینی کاهش قیمت مرغ در پی افزایش عرضه شب عید 

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: با توجه به اقدام‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی با بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و افزایش نگهداری مرغ به ۴۵ روز، به نظر می رسد عرضه مرغ برای شب عید افزایش می یابد.

وی پیش بینی‌کرد: با افزایش عرضه گوشت مرغ در بازار شب عید و ایام نوروز به طور حتم قیمت ها متعادل می شود.

آنفلوانزا تاثیری در کاهش عرضه گوشت مرغ ندارد

کمالی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌طور عمده تاثیرش روی مرغ های دارای سن بالا و مدت زمان طولانی همچون مرغ مادر و مرغ تخم‌گذار است و به دلیل کوتاه بودن مدت زمان نگهداری مرغ گوشتی، این بیماری تاثیر چندانی در کاهش عرضه این محصول در بازار ندارد مگر به صورت موردی رخ دهد.

به گفته وی، مدت زمان نگهداری مرغ گوشتی حداکثر بین ۴۰ تا ۴۵ روز است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ایران بر این باور است که به‌طور حتم تلفات ناشی از بیماری‌های مختلف علت اصلی کاهش تولید گوشت مرغ در کشور نیست، زیرا هر ساله در بهمن‌ماه سالن‌های تولید برای شب عید و ایام نوروز پر است، بنابراین عرضه در بهمن ماه کاهشی است که موجب نامتعادل شدن بازار گوشت مرغ شده است.

 بررسی بازار نشان می دهد قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۲۸ هزار تا ۳۰ هزارتومان به فروش می رسد.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلوگرم ذرت و جو در مبادی ورودی یک‌هزار و ۷۰۰ تومان، دانه سویا سه‌هزار ۱۰۰ تومان، کنجاله سویا سه‌هزار و ۲۰۰ تومان و جوجه یک‌روزه ۴۲۰۰ تومان، مرغ زنده درب واحدهای تولیدی ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و گوشت مرغ تازه برای مصرف کنندگان ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان تعیین شده بود.

این درحالی است که اکنون قیمت جوجه یکروزه گوشتی به طور متوسط سه هزار و ۴۷۸ تومان یعنی کمتر از نرخ مصوب معامله می‌شود.

پربیننده ترین روشی جدید برای گران فروشی مرغ زمان توزیع اقلام پرمصرف ایام عید خانوارها اعلام شد علت گرانی‌های اخیر میوه دلیل افزایش قیمت میوه صادرات است نرخ مصوب موز اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ مرغ گوشتی برجام سامانه بازارگاه گوشت مرغ نهاده ها شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گلدمن ساکس با توجه به ریسک‌های ژئوپلیتیکی، پتانسیل افزایش قیمت طلا را به بالای ۳۰۰۰ دلار می‌بیند.
 

 سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوار‌های آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشور‌هایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود، اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی‌ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

راهبردشناسان گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازار‌های نوظهور و خانوار‌های آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟