Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جان‌بابایی عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۱۱ تخت‌خوابی تخصصی شهید فکوری که به مناسبت گرامیداشت ولادت امام علی (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید معلم شعبانعلی فکوری جویباری، بیان کرد: امیدواریم این بیمارستان امنیت و سلامت را برای مردم تامین کند.
 

وی افزود: ۲۵ سال پیش این شهرستان بیمارستانی نداشت ولی امروز دو بیمارستان دولتی و خصوصی دارد، این بیمارستان که با نیت خالصانه خانواده فکوری برای شادی روح برادر شهید و دختر عزیزشان افتتاح شد می‌تواند خدمات بین‌المللی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بابایی با اشاره به اینکه کرونا ثابت کرد که زیرساخت‌های بهداشت و درمانمان باید بهتر از این باشد، گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم، همکارانمان شبانه‌روز تلاش کردند تا حفظ آبرو کنند چرا که زیرساخت‌های خوبی نداشتیم ولی تا الان ارائه خدمات کرونایی به مردم روی زمین نماند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون بستری کرونایی در کشور داشتیم در حالی که مجموعا ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌های دولتی و مابقی در مراکز درمانی خصوصی و وابسته به سازمان‌ها است،  با وجود تلخی‌ها و از دست رفتن جان برخی از مردم خدمات مردم روی زمین نماند.

*احداث بیمارستان منجر به افزایش کارایی توریسم سلامت می‌شود

این مسؤول با تاکید بر لزوم اضافه شدن زیرساخت‌های درمانی، بیان کرد: بخشی در تحقق این موضوع سهم دولت است که حداقلی‌ها را بر عهده دارد  شرایط باید تسهیل شود تا بخش خصوصی پای کار بیاید تا منجر به کاهش هزینه‌های رفت و آمد مردم به پایتخت کشور شود چرا که هنوز درصدی از مردم استان خدمات درمانی را از تهران می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت استانی بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد، در سال ۹۷ اوج توریسم سلامت کشور را داشتیم که اگر کرونا نبود یک سیر رو با رشدی داشتیم و بیمارانی از منطقه وارد کشور می‌شدند، واقعیت این است که مازندران در این بخش کمترین سهم را در این بخش داشت و حتی جزو ۱۰ استانی نبود که توریسم سلامت داشته باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سیدمعلمی، از آغاز پویش سه روزه سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» خبر داد و افزود: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی متنوع در خصوص سلامتی دهان و دندان در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان و دندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تأثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند.

سیدمعلمی با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آنها می‌تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین، توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها می‌پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه‌ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان اینکه خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

کد خبر 6097978 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن