Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:28:52 GMT

عزم مجلس برای تقویت همکاری‌ها در قاره آفریقا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۳۶۶۳

عزم مجلس برای تقویت همکاری‌ها در قاره آفریقا

مدیرکل بین الملل مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

به گزارش مشرق، کریستوفر ماپانگا سفیر زیمبابوه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: پروتکل الحاقی، بودن یا نبودن، مسئله اقتدار است

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در ابتدای این دیدار گفت: تحریم‌های یکجانبه و ضد حقوق بشری کاخ سفید و برخی کشورهای اروپایی به ابزاری تروریستی علیه ملت‌ها از جمله جمهوری زیمبابوه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رایزنی و گفت‌وگوهای موثر بین دولت‌ها و مجالس دو کشور می‌تواند گام مشترک و مهمی برای حرکت در مسیر شکستن تحریم‌ها باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه بر اهمیت نقش دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء مناسبات دوستانه فی ما بین تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری‌ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

وی با انتقاد از رفتار نظام سلطه در فقیر نگهداشتن و استثمار آفریقا و سرقت منابع غنی این قاره ثروتمند، بر آمادگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله در حوزه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان و همچنین گفتگوی گروه‌های دوستی پارلمانی دوکشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت زیمبابوه برای قربانیان ویروس کرونا از جمله فوت وزیر خارجه این کشور در اثر ابتلا به کرونا تصریح کرد: ما از انتقال تجارب کادر درمان و پزشکان ایران برای کمک به دولت زیمبابوه استقبال می‌کنیم.

سفیر زیمبابوه با اشاره پیشرفت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علم، فناوری، دفاعی و توسعه پایدار تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه مجالس دو کشور در عرصه قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت، تقویت و تحکیم روابط پارلمانی فی ما بین برای کشور متبوعش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این راستا تمایل داریم گفت‌وگو وتبادل نظر میان مقامات پارلمانی دو کشور را در شرایط کنونی متاثر از همه گیری کرونا به صورت نشست مجازی برگزار کنیم.

وی در پایان افزود: سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فی ما بین در دستور کار ما قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا حسین امیر عبداللهیان مجلس شورای اسلامی آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران

کنستانتینیو چیونگا در دیدار با مسئولان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به تراکتورهای۴۷ و ۷۵ اسب بخار تولیدی تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: تراکتور‌های ایرانی از لحاظ کمی و کیفی فراتر از تولیدات بسیاری از کشور‌ها پیشرو در این صنعت است.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصر به فرد دانست و گفت: تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه استفاده می‌شود که بسیار راضی کننده است.

وی روابط کنونی ایران و زیمبابوه را مطلوب دانست و اظهار کرد: این روابط باید در زمینه‌های اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.

کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز مذاکراتی داشته است. پیش از این تراکتورسازی ایران آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را اعلام کرده بود.

 تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است و در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است