Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@00:21:04 GMT

تمامی راه‌های استان قم باز است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۷۴۸

تمامی راه‌های استان قم باز است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکبر نوروز پور،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف، در روز‌های اخیر نسبت به استقرار گروه‌های راهداری زمستانی در هشت راهدارخانه و مراکز ادارات شهرستان قم اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اقدامات اولیه درباره مدیریت بارش‌ها در طول راه‌ها را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: برف‌روبی و پاشش به موقع مخلوط ماسه و نمک در پیک زمانی اولیه بارش‌ها، ضمن جلوگیری از نشست پرحجم برف از یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای نیز ممانعت به عمل آورد.

نوروزپور افزود:طی عملیات اخیر برف‌روبی و نمک‌پاشی، افزون بر ۲۵۰ تُن مخلوط ماسه و نمک در سطح محور‌های برف‌گیر استان پاشیده شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تاکید کرد: بخش مهمی از عملیات راهداری زمستانی معطوف زمان پس از بند آمدن بارش‌ها و برودت هوا، در قالب اقدام‌های ریسه‌زنی و یخ‌زدایی سطوح جاده‌ای انجام می‌شود.

او گفت: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل اجتماعات در فضا‌های بسته، حضور عوامل اجرایی در راهدارخانه با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی میسور شده است.

نوروز پور ادامه داد:با وجود بارش فراگیر برف، تمامی محور‌های استان قم باز و تردد به خوبی در آنان جریان دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تاکید کرد: از تمامی هموطنان درخواست می‌شود از سفر‌های غیرضروری به جد پرهیز کنند و از به خطر انداختن جان خود، خانواده و دیگران اجتناب ورزند.

او با بیان این که در مواقع بارش برف از تردد خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود، گفت: رانندگان  پیش از سفر، نسبت به تجهیز خودرو به ملزومات زمستانی (زنجیرچرخ، مه‌شکن) اقدام و از سالم بودن خودرو، به خصوص سیستم گرمایشی آن، اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف راهداری و حمل و نقل جاده ای برف روبی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حالت آماده باش قرار گرفت .

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی و اطلاعیه هواشناسی مبنی بر بارش‌های رگباری با حجم بالا توأم با رعد و برق و در برخی نواحی صاعقه و بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع آبگرفتگی، روان‌آب و سیلاب تا عصر روز جمعه، تمامی امکانات خدمات شهری برای مقابله با هرگونه آب افتادگی در سطح شهر به‌صورت آماده باش درآمد.

وی افزود: تمامی ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در سطح شهر به‌صورت آماده باش مستقر شده است؛ این شرایط تا برگشتن وضعیت عادی ادامه دارد.

کد خبر 751599

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • بارش برف در گردنه ژالانه + فیلم
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان