Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@07:42:46 GMT

لودریان و گروسی در مورد برجام گفت وگو کردند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۳۶۳

آفتاب‌‌نیوز :

لودریان با گروسی در مورد اقدامات دیپلماتیک فرانسه و شرکای این کشور بمنظور یافتن راه حلی برای بازگشت تهران و واشنگتن به تعهدات خود تحت برجام گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه وزارت خارجه فرانسه، وی در گفت وگو با گروسی از اقدام بی طرفانه و حرفه ای آژانس تقدیر کرد و بر حمایت کامل خود از تلاش های مدیر کل آژانس برای ادامه اجرای کار و فعالیت هایش در راستی آزمایی و کنترل تعهدات ایران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است که لودریان به دنبال بیانیه مشترک با همتایان آلمانی و انگلیسی خود در تاریخ 23 فوریه (5 اسفند) بار دیگر نسبت به توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران ابراز نگرانی شدید کرد.

پیشتر سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی‌آزمایی‌های ضروری در ایران اعلام کردند.

این بیانیه هیچ اشاره ای به نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا نکرده است.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه هفته گذشته نامه ایران در این زمینه را به مدیر کل آژانس تسلیم کرد.

به گفته او، این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت رفع تحریم های غیرقانونی، صورت گرفته و از آژانس خواسته شده تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران جهت توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد.

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد که از این پس، همکاری‌های ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت تا زمانی که با لغو تحریم‌ها به صورت عملی و ملموس، زمینه برای بازگشت ایران به اجرای مجدد این اقدامات فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژان ایو لودریان فرانسه رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیرو‌های تحت امر در انجام مأموریت‌ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط‌های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می‌شویم:

- انتظار می‌رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

- انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیرو‌های دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

- مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب