Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مشارکت حداکثری مردم درعرصه انتخابات نماد تاثیرگذاری آنها در نظام مردم سالار، پویا و پرنشاط است.

محمد تقی ایرانی سه شنبه شب در کارگاه آموزشی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ویژه بخشداران و معاونان سیاسی فرمانداری‌های استان بوشهر افزود: باید الزامات قانون اساسی را پذیرفت و بر اساس آن عمل و شرایط را برای حضور گسترده مردم فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این شرایط همه ارکان انتخابات از جمله ناظران و مجریان انتخابات باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند و مردم این اطمینان را داشته باشند که انتخابات بر اساس قانون برگزار می‌شود، زیرا این اعتماد مردم به مجریان و ناظران انتخابات و صیانت از رای تک‌تک افراد مولفه‌ای مهم است که باعث افزایش مشارکت می‌شود.

ایرانی اضافه کرد: در این ارتباط باید زمینه لازم برای حضور پرشور قشرهای مختلف مردم در انتخابات چه به عنوان انتخاب کننده  و چه  انتخاب شونده فراهم شود.

وی یادآور شد: مجریان انتخابات در هر شرایطی موظف به برگزاری انتخابات قانونمند هستند، هرچند هر انتخاباتی شرایط خاص خود را دارد.

ایرانی با اشاره به فشارهای حداکثری آمریکا و هم پیمانان آن برای دلسرد کردن مردم از حضور در عرصه انتخابات پیش رو گفت: ما در شرایطی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌رویم که تحریم‌های ظالمانه و تهدید دشمن همچنان باقی است و بر اساس اطلاعات دریافتی تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات به عنوان مهمترین رویداد ملی روز به روز در حال افزایش است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: هرچند انتخابات حداکثری دارای موئلفه‌ها و متغیرهای متنوع و زیادی است، ولی بسیاری از دستاوردهای مردم سالاری کمک می‌کند مردم انگیزه حضور در انتخابات را داشته باشند.

وی در باره تاثیر مشارکت حداکثری افزود: مشارکت تاثیرگذاری ما را بر روند اداره کشور نشان می‌دهد و مشارکت نکردن باعث افزایش تاثیر پذیری از کنش دیگران می‌شود.

ایرانی، با بیان اینکه مشارکت حداکثری درمانی بر دردهای مزمن جامعه است اضافه کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور ملت است و همانگونه که امام راحل میزان را رای ملت می‌دانند و اصل و تعیین کنندگی را بر حضور مردم قرار دادند؛ ما نیز وظیفه داریم در همین راستا زمینه لازم را برای حضور مردم فراهم کنیم و امید می‌رود شرایط به گونه‌ای شکل گیرد که حضور نمایندگان همه سلایق در انتخابات رقم بخورد و شاهد انتخابات پرشور و حداکثری باشیم.

برچسب ها: انتخابات ، مشارکت سیاسی ، انتخابات ریاست جمهوری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MyZ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: انتخابات مشارکت سیاسی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است