Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه سوریه ضمن تأکید بر توسعه همکاری با ایران در همه زمینه‌ها گفت که ایران در ماجرای برجام نشان داد که آنچه درمورد غرب می‌گفت درس است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پنجشنبه شب گزارش داد که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف»، همتای ایرانی خود گفت که تقویت همکاری بین دو کشور باعث خواهد شد که با تأثیرات غیرانسانی اقدامات و تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا علیه دمشق و تهران مقابله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف طی این تماس همچنین در مورد تحولات و اوضاع سوریه، ایران، منطقه و جهان گفت و گو کردند.

نتایج دیدارهای انجام شده در سوچی روسیه در چارچوب روند آستانه و مذاکرات‌ها بین هیأت‌های طرفین نیز از جمله مسائلی بود که وزیران خارجه سوریه و ایران درباره آن رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه، مقداد و ظریف همچنین پیرامون پیشرفت کار کمیته بررسی قانون اساسی این کشور و نتایج دور جدید نشست این کمیته که در ژنو سوئیس برگذار شد، گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیرخارجه سوریه بر موضع این کشور در حمایت قوی و ثابت از مواضع ایران در رابطه با تداوم نقض توافق برجام از سوی برخی از کشورهای غربی و همچنین ادامه مخالفت عملی آمریکا در لغو تصمیمات دولت سابق این کشور در خصوص این توافق و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره تأکید کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد که در مقابله با تلاش‌های غرب برای وارونه کردن حقایق صادق است».

فیصل المقداد در این تماس همچنین از مواضع ایران در حمایت از مردم کشورش در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی به منظور ماهش تبعات . تأثیرات تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وزیران خارجه ایران و روسیه نیز بر اهمیت برداشتن همه موانع در برابر هرگونه همکاری اقتصادی بین دو کشور به‌گونه‌ای که باعث ارتقای روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی شود، تأکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیصل المقداد محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران وزيرخارجه سوريه برجام خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال‌ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت‌های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و محمد حسن محمود وزیر خارجه بنکلادش دیدار کرد.

رایزنی‌های امروز امیرعبداللهیان با همتایان مصری و سعودی بیش از دو ساعت به طول انجامید.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096734

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید