Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:55:08 GMT

ماجرای سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۶۰۲۲

ماجرای سختگیری در تایید پرونده شهدای مدافع سلامت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رضا فانی، گفت: باید توجه داشته باشیم به غیر از دوران کووید وضعیت پرستاران در بخش ها چگونه خواهد بود؟ بیمارستان محیطی است که یک پرستار با انواع میکروب و بیماری های واگیر و عفونی سر و کار دارد. با توجه به اینکه آغاز بیماری کرونا و افزایش بیماران باعث شد، پرستاران باردار آسیب جدی ببیند و شاهد فوت آنها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر پرستاران همه جوان هستند و اغلب در بین آنها پرستارانی هستند که با وجود بارداری در حال ارائه خدمت به بیماران هستند؛ اینکه بگویم پرستاران باردار در بخش کووید نباشند و در دیگر بخش‌ها فعالیت کند تصمیم راهبردی نیست، به دلیل اینکه فرقی نمی‌کند در چه بخشی پرستار فعالیت کند؛ اغلب بخش‌های بیمارستانی آلوده از بیماری های واگیر هستند که تاثیر مستقیم بر جنین و پرستاران باردار می‌گذارد.

فانی گفت: نیاز است وزارت بهداشت به این موضوع به طور جدی نگاه کند؛ همان گونه که به مادران باردار ۹ ماه استراحت پزشکی بعد از زایمان داده می شود؛ ۹ ماه هم استراحت در دوران حاملگی به آنها داده شود نباید بگذاریم پرستاران باردار در بالین بیمار فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشته باشیم علاه بر اینکه به پرستاران باردار مرخصی داده می‌شود؛ نیروی جایگزین برای این عزیزان در بخش ها وجود داشته باشد. لازم است وزارتخانه در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهد که هم پرستاران باردار برای حفظ سلامت خود و جنینشان از محیط بیمارستان دور باشند و هم نیروی جایگزین وجود داشته باشد، تا با مشکل کمبود نیرو که رابطه مستقیم با فرسودگی پرستاران دارد مواجه نشویم.

وی با تاکید بر لزوم اینکه مسئولان باید در راستای بُعد فرهنگی و معنوی جامعه و آشنایی مردم با ایثار و فداکاری پرستاران برنامه داشته باشند، تصریح کرد: تا بعد معنوی و ایثارگری این عزیزان ثبت و ماندگار شود. همچنین شایسته است برای خانواده این عزیزان امتیاز و مزایایی همچون شهدای دفاع مقدس در نظر گرفته شود.

وی گفت: انتظار می رود برای پرستارانی که به بیماری کرونا دچار می شوند. امتیازی در نظر گرفته شود، به دلیل اینکه این عزیزان به مرور زمان و در آینده امکان اینکه دچار عارضه و بیماری‌های ریوی و... شوند زیاد است.

بنابر اعلام سازمان نظام پرستاری، فانی در خاتمه، گفت: تجهیزات حفاظت فردی در اوایل شیوع کرونا کم بود و از این نظر پرستاران دچار مشکلات فراوانی شدند؛ خوشبختانه در حال حاضر از نظر تجهیزات فردی پرستاران دچار مشکل نیستند، ولی پرستاران بیمارستان های غیر مرجع را فراموش نکنیم. در صورتی که بار اعظمی از خدمات بر عهده بیمارستان‌هایی غیر مرجع است متاسفانه تلاش و خدمات این عزیزان نادیده گرفته می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض نظام پرستاری مدافعان سلامت شهدای سلامت کادر درمان پرستاران پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض پرستاران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گلستان در مراسم گرامیداشت شهید صادق شیبک در گالیکش با بیان اینکه وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود گفت: با عملیات وعده صادق و جبهه مقاومت سیلی محکمی به دشمن زده شد و با این اقدام نیرو‌های اسلام همه کشور‌ها عظمت ایران اسلامی را مشاهده کردند.

حجت الاسلام موسوی پارسایی افزود: امروز پاسداری از آرمان‌های شهداء و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وظبفه همه ماست.

همچنین مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی و شهدای پایگاه مقاومت مسجد امام علی (ع) آزادشهر با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.

شهید صادق شیبک نهمین شهید و حاج احمد غلامی چهاردهمین شهید مدافع حرم از استان گلستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا