Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@18:05:18 GMT

رکوردشکنی رایانه کوانتومی در حل سوال پیچیده

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۶۰۳۳

رکوردشکنی رایانه کوانتومی در حل سوال پیچیده

ایتنا - یک رایانه کوانتومی سوالی پیچیده که از یک دهه قبل بی‌پاسخ مانده بود را با سرعتی سه میلیون برابر سریع‌تر از رایانه‌های عادی حل کرد.
دانشمندان شرکت دی ویو که در زمینه ارائه خدمات رایانه‌ای کوانتومی فعال است، با استفاده از روشی موسوم به بازپخت کوانتومی توانستند برخی فرایندهای تجربی و شیمیایی را با سرعتی سه میلیون برابر سریع‌تر از سرعت رایانه‌های عادی شبیه سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از فارس، این موفقیت علمی که با همکاری شرکت گوگل به دست آمد، زمینه را برای پاسخگویی به بسیاری از سوالات علمی پیچیده که از مدت‌ها قبل بی‌پاسخ مانده، فراهم می‌کند. مطالعه مذکور مربوط به برخی فرایندهای شیمیایی مواد مغناطیسی است که در سیستم‌های مغناطیسی کوانتومی مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیش از این دانشمندان در دهه 70 میلادی از روش‌های ریاضی برای بررسی مواد مغناطیسی کوانتومی دو بعدی استفاده کرده بودند و برخی رفتارهای عجیب این مواد را توجیه کرده بودند. اما حالا با استفاده از رایانه های کوانتومی بررسی دقیق تر این موضوع بر روی این مواد به صورت سه بعدی ممکن شده و محدودیت های قبلی برطرف شده است.

سیستم رایانه ای مورد استفاده بدین منظور یک سیستم 2000 کیوبیتی است که برای کاهش سروصدا بهینه سازی شده و مجموعه ای از الگوریتم های استاندارد نیز برای شبیه سازی به آن اضافه شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رایانه کوانتومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران که پنج شنبه (ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست حدنصاب این ماده را بهبود بخشد.   عبدلی (جمعه ۷ اردیبهشت) در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود، موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.   پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.   ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند: رکورد پیشین:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد جدید:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • کیس رایانه مینیاتوری + فیلم
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد