Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@00:26:55 GMT

۴۰۲۹ زن عضو شوراهای شهر و روستا هستند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۶۱۱۵

۴۰۲۹ زن عضو شوراهای شهر و روستا هستند

به گزارش «تابناک»،، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در پنجمین دوره از فعالیت شواری اسلامی شهر و روستا در کشور ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر عضو هستند که بانوان در مبحث مدیریت محلی سهم پررنگی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۱۱۹ دهیاری در کشور در حال فعالیت است که ۲۸۵۵ نفر از دهیاران بانوان هستند و می توان گفت بانوان در مدیریت محلی مربوط به روستا ها هم فعالیت چشمگیری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نژاد گفت:‌ از بدو تأسیس نهاد دهیاری تاکنون، زنان حضوری پویا و فعال در عرصه مدیریت روستایی داشته‌ و همواره توانسته‌اند به عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی، دوشادوش مردان از عهده مسئولیت‌های مدیریتی به خوبی برآمده و حرکت به سمت توسعه را شتاب دهند.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد از کل جمعیت کشور در ‌شهرها و ۲۶ درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: هم اکنون ۱۳۴۸ شهرداری و ۳۷ هزار و ۱۱۹ دهیاری در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش ایرنا، شوراهای اسلامی شهر و روستا که نمادی از سپردن امور به دست مردم و مدیریت محلی است، شوراهایی هستند که در شهرها و روستاها ایران به‌طور جداگانه با رأی مردم همان حوزه انتخاب می‌شوندو تا کنون پنج دوره از این نوع انتخابات برای انتخاب اعضای شوراها برگزارشده است و ششمین دوره آن هم سال آینده همزمان با سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

قانون تأسیس دهیاری­ های خودکفا در روستاهای کشورمصوب سال ۱۳۷۷ است و درآن وظایفی برای دهیاران تعیین شده است و دهیار توسط اعضای شورای روستا انتخاب می شود.

بهبود وضع زیست محیطی روستا، کمک به شورا در خصوص بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و امور رفاهی روستا و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلی و عملی در زمینه های یاد شده و ارائه آن به مسئولان ذی ربط جهت اطلاع و برنامه ریزی و اقدام لازم، تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست های دولت، مشارکت و همکاری با شورا در جهت پیگیری اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته به روستا، همکاری موثر با سازمان ثبت احوال در جهت تثبیت موالید و متوفیات و تهیه آمار مربوط از جمله وظایف دهیاران است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض وزارت کشور توسعه روستایی شوراهای شهر و روستا زنان پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی و بهره برداری از حوضچه‌های جمع آوری و مدیریت شیرابه سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد.

کد خبر 6095028

دیگر خبرها

  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است