Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:56:07 GMT

۵۰۰۰ خانه ورزش روستایی تا پایان دولت تجهیز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۶۶۲۳

۵۰۰۰ خانه ورزش روستایی تا پایان دولت تجهیز می‌شوند

گروه استان‌ها - رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی از تجهیز پنج هزار خانه ورزش روستایی در کشور تا پایان دولت خبر داد. - اخبار استانها -

محمدتقی امیری خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشان، ضمن اشاره به تجهیز خانه ورزش روستایی در روستاهای کشور از تجهیز سه هزار و 500 خانه ورزش روستایی در کشور خبر داد و اظهار داشت: دهیاری‌ها به منظور ایجاد خانه ورزش روستایی فضایی حداقل 40 متری را در اختیار قرار می‌دهند و وزارت ورزش نیز برای هر خانه 10 الی 13 میلیون تومان اعتبار تخصیص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به امکانات موجود در این خانه‌های ورزش روستایی افزود: میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، دارت، 10 متر تاتمی و برخی نقاط نیز ابزار و وسایل بازی‌های بومی و محل ویژه آن منطقه تهیه و در اختیار اقشار روستایی در اقصی نقاط کشور قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در صدد است تا تجهیز خانه‌های ورزش روستایی را به پنج هزار عدد برساند، ابراز داشت: مهمتر از موضوع کمیت و تجهیز موضوع بهره‌وری است و این موضوع وظیفه فدراسیون است.

203 خانه ورزش روستایی در استان مرکزی تجهیز شدندپروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی در شهر صدرا؛ از راه‌اندازی کارگاه اشتغال تا خانه ورزش200 خانه ورزش روستایی در استان سمنان تجهیز می‌شود‌

وی با بیان اینکه در راستای افزایش بهره‌وری از این اماکن ورزشی فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور اقدامات لازم را با همکاری رؤسای هیئت‌های استانی در سراسر کشور انجام می‌دهد، گفت: در این راستا می‌توان در حوزه کشف و پرورش استعدادها نیز اقدامات مقتضی انجام داد.

امیر خراسانی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی ویژه برگزاری جشنواره بین‌المللی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی در کاشان تصریح کرد: این ورزش‌ها ریشه در اعتقادات مذهبی ما است و هر منطقه‌ای بازی‌های مخصوص به آن منظقه را دارد و بر همین اساس یکی از اماکنی که می‌توان این فرهنگ را نمایش داد برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها است.

وی تأکید کرد: بهترین حالت برگزاری این جشنواره‌ها را نیز به صورت بین‌المللی است که با حضور افراد از اقصی نقاط جهان و مشاهده بازی‌های بومی و محلی ما زمینه‌ای برای صادر کردن آن فراهم می‌شود و از آنجا که کشور صنعت گردشگری قوی دارد باید برای ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی از این روش برای صادر کردن آن استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته جشنواره‌هایی در این سبک و سیاق برگزار شده است، افزود: در نظر داریم از این به بعد مسابقات بین‌المللی را برگزار کنیم که در تقویم مسابقات نهادینه شود و همه مردم جهان بدانند در چنین تاریخی اینگونه بازی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی خانه ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!