Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@08:23:17 GMT

ژاپن وزارت مبارزه با تنهایی تاسیس کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۲۷۳

ژاپن وزارت مبارزه با تنهایی تاسیس کرد

ژاپن به دلیل پیامدهای مخرب ناشی از همه‌گیری کرونا و تاثیر آن بر افزایش آمار خودکشی در این کشور، یک "وزارتخانه (مبارزه با) تنهایی" به کابینه دولت اضافه کرد.

به گزارش ایسنا،‌ پیش از این تحقیقات نشان داده بود که این کشور دارای سطح بالایی از انزوای اجتماعی است که احتمالا معلول فرهنگ این کشور در صرف کردن ساعات طولانی سر کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل به واسطه همه‌گیری کرونا به ویژه در میان افرادی که تنها زندگی می‌کنند، افزایش یافته است.

ژاپن تایمز در همین رابطه گزارش داد که "یوشیهیده سوگا"، نخست وزیر این کشور در پاسخ به درخواست‌ها برای اقدام دولت به منظور مقابله با انزوای اجتماعی و جلوگیری از افزایش نرخ خودکشی‌، "تتسوشی ساکاموتو" را به سرپرستی وزارتخانه تخصصی برای این موضوع گمارده است.

آمارها حاکی از افزایش خودکشی‌ها در ژاپن طی سال ۲۰۲۰ میلادی است. به گزارش اداره پلیس ملی ژاپن در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۱۹ نفر در ژاپن با خودکشی جان خود را از دست دادند. این رقم ۷۵۰ مورد در مقایسه با ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد. این اولین بار طی ۱۱ سال گذشته است که میزان خودکشی افزایش یافته است.

این افزایش تا حد زیادی به افزایش خودکشی در زنان و جوانان مرتبط است. با این حال سوگا تاکید کرد که انزوا، انواع مختلفی دارد که باید همگی مورد توجه قرار گیرد. همچنین اشاره شده است افراد مسنی که در خانه سالمندان زندگی‌ می‌کنند به واسطه کرونا دچار انزوای بیشتر شده‌اند.

دولت ژاپن همچنین کارگروه ویژه‌ای را تشکیل داده که قرار است کار وزارتخانه‌های مختلف را برای مبارزه با تنهایی هماهنگ کند.

ژاپن تقریبا همیشه در مطالعات انزوای اجتماعی رتبه ضعیفی داشته است. در سال ۲۰۱۵، یک مطالعه جهانی که توسط دفتر کابینه این کشور انجام شد، نشان داد که ۱۶.۱ درصد از افراد بالای ۶۰ سال ژاپنی هیچ کسی را ندارند که برای کمک به او مراجعه کنند و این بالاترین رقم در جهان است. پس از ژاپن، آمریکا (۱۳ درصد) و سوئد (۱۰.۸ درصد) در جایگاه دوم و سوم جهان هستند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به نظر می‌رسد که این روزها دیگر کشورها نیز به خاطر بحران کرونا با این مشکل دست به گریبان هستند و محدود شدن کارها به دورکاری و قرنطینه‌ها به شدت فشار تنهایی را افزایش داده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003Ezz

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران