Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران کشورهای اروپایی روز گذشته روی طرح ارائه یک گواهی واکسیناسیون اروپایی به افراد واکسینه شده که امکان آزادی‌های بیشتر را در آینده برای آنها فراهم می‌کند توافق کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک نشست ویئویی بر این مسئله تاکید کردند که روند واکسیناسیون سراسری در این اتحادیه باید تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ظرفیت های تولید واکسن باید در همکاری با تولید کنندگان گسترش یابد. اتحادیه اروپا همچنین می خواهد روند تطبیق واکسن ها با جهش های ویروس کرونا را از نظر مالی حمایت کند و واکسن های جدید علیه انواع جهش یافته این ویروس را سریع تر از آنچه مرسوم است تایید کند. چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی تاکید کرد که این مسئله اولویت مهم اتحادیه اروپا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر بلژیک هم اعلام کرد: ما باید رویکرود تولید واکسن کرونا را بهبود بخشیم. دسترسی سریع به واکسن های بیشتر مهم است تا از انسان ها حمایت شده و شرایط برای بازگشت به زندگی معمول فراهم شود.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در سخنانی تاکید کرد: در هفت کشور اروپایی آمار مبتلایان با وجود اقدامات قرنطینه ای و محدودیت ها همچنان افزایش می یابد. در 20 کشو دیگر هم آمارها یا کاهش می یابد و یا روند ثابتی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با توجه به جهش های مختلف ویروس کرونا از موج سومی سخن گفت که در حال حاضر در آن قرار گرفته اند.

سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک ویدئو کنفرانس پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای تامین بهتر واکسن را تصویب کردند. کمیسیون اروپایی می خواهد مبارزه با بیماری های واگیر را در آینده در یک نهاد جدید اروپایی برای شرایط اضطراری بهداشتی با نام "هرا" پی گیری کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که زنجیره و جستجو برای کشف انواع جهش یافته ویروس را تقویت کنند تا جهش های بالقوه خطرناک را سریع تر کشف کنند.

هم زمان با اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل همچنین روسای 6 تامین کننده بزرگ واکسن برای اتحادیه اروپا هم در جلسه استماع در پارلمان اروپا در بروکسل حاضر شدند.

اتحادیه اروپا: عمیقاً از تصمیم ایران در رابطه با پروتکل الحاقی نگرانیم/ از احیای برجام حمایت می‌کنیمکرونا در اروپا| از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان تا تمدید و تشدید محدودیت‌ها

این شرکت ها وعده دادند که تمام تلاش خود را برای تحویل دوزهای واکسن وعده داده شده به اتحادیه اروپا را بکار گیرند. آن ها اعلام کردند که می خواهند در تولید واکسن های سازگار علیه ویروس های جهش یافته همکاری کامل داشته باشند.

همچنین سران کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند یک گواهی واکسیناسیون یکنواخت را برای افراد واکسینه شده تهیه کنند که به آن ها آزادی خاصی از جمله برای شرکت در مراسمات و آزادی سفر را فراهم کند. این طرح بخصوص با استقبال ویژه کشورهای اتریش، یونان، قبرس و اسپانیا مواجه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا سران کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس