Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@13:56:57 GMT

مذاکرات ثابت کرد آمریکا غیرقابل اعتماد است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۸۰۴۶

مذاکرات ثابت کرد آمریکا غیرقابل اعتماد است

امام جمعه اصفهان گفت: زمانی که جوان‌های ایرانی توانستند به غنی سازی ۲۰ درصد دست یابند دشمنان تقاضای مذاکره کردند اما این مذاکرات نشان داد این افراد پلیدهایی هستند که هیچ گاه به پیمان خود پایبند نخواهند ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طباطبایی ظهر روز جمعه (۸ اسفند ماه) در اولین خطبه نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان بندگان است، در همه ادوار انسان‌ها امتحان می‌شوند و هدف از امتحان آنها رشد انسان‌ها در کارها و سختی‌هایی است که خداوند برای آنها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که جسم ما در سختی ورزش قوی می‌شود، روح ما نیز در سختی تحمل ترک گناه و انجام واجبات رشد می‌کند، انسان در سختی مبارزه با شیطان و هوای نفس رشد می‌کند. انسان علاوه بر بلاها در نعمت‌ها نیز امتحان می‌شود، در بلاها باید صبور بوده و در نعمت‌ها شکر گذار باشد.

خطیب نماز جمعه اصفهان در خطبه دوم گفت: باید به دستورات اسلام عمل کنیم و همدردی را در وجودمان تقویت کنیم، در این ایام که نزدیک به سال نو است بسیاری توانایی تهیه لباس برای فرزندانشان ندارند و لازم است در چنین شرایطی با حفظ آبرو به یکدیگر کمک کنیم.

طباطبایی نژاد افزود: از کادر پزشکی به خصوص وزیر بهداشت تشکر می‌کنم، آقای نمکی همچون پدر دلسوز صحبت می‌کند و نگران مردم ایران است که گرفتار این بیماری نشوند، شهدای سلامت بر گردن ما حق دارند، کادر درمان در این مدت زحمات فراوانی کشیدند و بسیاری را از مرگ نجات دادند.

وی ادامه داد: وضع کشور ما از بسیاری از کشورها بهتر است، بسیاری معترضند که چرا از آمریکا واکسن نگرفته‌ایم، این افراد متوجه نیستند تعداد کشته‌های آمریکا اکنون بیشتر از چند برابر ایران است، چرا آمریکا از این واکسن باری مردم خود استفاده نمی‌کند؟

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: برخی از هنرمندان داد می‌زنند و می‌گویند نمی‌توانند تحمل کنند که در کشور ما ورزشکاران در پی ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دهند و کشور ما را متروکه خواند. این افراد به این دلیل که مقام معظم رهبری اجازه خرید واکسن از آمریکا را ندادند معترض شده‌اند.

طباطبایی نژاد افزود: آمریکایی‌هایی که تا کنون ورود بسیاری از داروها را به کشور ما ممنوع کرده بود اکنون چگونه می‌خواهد به کشور ما واکسن بفروشد و این در حالی است که این کشور واکسن مورد نیاز خودش را هم نتوانسته تأمین کند.

وی ادامه: این فرمایش مقام معظم رهبری ضربه محکمی به آمریکا زد، بسیاری پس از این فرمایش از آمریکا واکسن دریافت نکردند، ویروس کرونا به افراد فهماند آمریکا هیچ چیز بزرگی نیست.

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: پزشکان و کادر درمان زحمات بسیاری کشیدند و توانستند به خوبی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و تعداد کشته‌ها را کاهش دادند.

طباطبایی نژاد افزود: در این بحران گرانی که قسمتی از آن از بی تدبیری دولت ناشی شده و بخش دیگری نیز به دلیل چاپ پول و بی ارزش شدن آن اتفاق افتاده است، مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند، کمک به مردم و فقرا محله محور شود، ائمه جمعه و خانواده‌هایی که در یک محله زندگی می‌کنند به یکدیگر کمک کنند تا از این بحران اقتصادی عبور کنیم. افراد فقیر منطقه را شناسایی کنند و مشکلات مالی آنها را حل کنند تا کنون نیز خیران کمک‌های بسیاری کرده اند.

وی با اشاره به جلسه تشکیل شده روز دوشنبه هفته گذشته مجلس خبرگان اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد، هیئت رئیسه دوباره تأیید شد، برخی از آئین نامه‌ها از جمله سن ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان تصحیح شد، حداقل سن ۴۰ سال و حداقل تحصیلات سطح ۴ حوزه علمیه برای ثبت نام وضع شد.

امام جمعه اصفهان گفت: بعد از ظهر روز دوشنبه نیز مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان تشریف فرما شدند و در رابطه با لزوم حفظ وحدت دولت با مجلس و مجلس با دولت و سایر قوا و مردم با دولت، سخنرانی کردند و تاکید کردند همه باید در کنار یکدیگر در برابر دشمن بایستند.

طباطبایی نژاد افزود: پروتکل الحاقی پیش از این توسط مجلس تصویب شده بود، اما به دلیل بر طرف نشدن تحریم‌ها این پروتکل لغو شد تا دیگر امکان بازدید فیزیکی از تأسیسات هسته‌ای کشور توسط سازمان بین المللی انرژی هسته‌ای نباشد.

وی ادامه داد: کشور ما عضو MPT است بنابراین هیچ کس حق مانع شدن برای تولید انرژی هسته‌ای صلحآمیز را برای اعضای MPT ندارد، آمریکا و سایر کشورهای غربی این حق را به این بهانه که ممکن است سلاح هسته‌ای تولید شود از ما گرفتند.

امام جمعه اصفهان گفت: در دولت اسبق، تأسیسات انرژی هسته‌ای کشور سه سال کاملاً تعطیل شد و سپس به دستور مقام معظم رهبری مجدداً شروع به کار کردند و جوان‌های ایرانی توانستند به غنی سازی ۲۰ درصد دست یابند، در این زمان دشمنان تقاضای مذاکره کردند.

وی تصریح کرد: این مذاکرات نشان داد این افراد پلیدهایی هستند که هیچ گاه به پیمان خود پایبند نخواهند ماند. به فرموده مقام معظم رهبری تا زمانی که تحریم‌ها کاملاً برداشته نشود و پول‌هایی که داریم به ما برنگردانند مذاکره‌ای با آنها نخواهیم داشت.‌

کد خبر 477628

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه اصفهان ستاد نماز جمعه مذاکرات برجامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طباطبایی نژاد نماز جمعه اصفهان مقام معظم رهبری جمعه اصفهان گفت هسته ای کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیر یک باند فرااستانی سارقین به عنف که اقدام به سرقت از پیرزن‌ها در معابر شهری کرمان می‌کردند خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار ناصر فرشید ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری باند فرااستانی سارقین به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ها می‌کردند، خبر داد و اظهار داشت: این باند با زیرنظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، ادامه داد: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان پیر در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این باند سرقت فرااستانی تاکنون به 11 فقره سرقت اعتراف کرده است، بیان کرد: این باند با جلب اعتماد، اقدام به نزدیک شدن و سرقت از پیرزن‌ها می‌کردند.

وی با بیان اینکه این باند سارقان دو نفر مرد و یک زن بودند که با خودرو در سطح شهر تردد می‌کردند و پس از پیدا کردن سوژه به وی نزدیک می‌شدند، گفت: پس از آن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات این افراد می‌کردند.

فرشید با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم جهت دستگیری سارقان انجام شد، افزود: گشت‌های نامحسوس ما در سطح شهر به یک خودرو مشکوک شده و دستور ایست می‌دهند.

وی با بیان اینکه سارقان پس از دستور ایست همکاران ما اقدام به فرار می‌کند، ادامه داد: همکاران ما با توجه به اینکه باید با مجرمین و کسانی که مخل نظم و آرامش مردم هستند، برخورد کنند با تیراندازی خودروی سارقان را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با توصیه به شهروندان که به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنند، بیان کرد: اگر این مادران بزرگوار به این سارقان اعتماد نکرده بودند آنها به راحتی نمی‌توانستند این سرقت‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس